Gå til innhold

Muslimer lures til å spise svin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SBS: Selv om "beefy" har sin opprinnelse i "beef", så er betydningen ganske så forskjellig. Jeg har fått med meg det om hamburgeren. :)

beef·y 

adj. beef·i·er, beef·i·est

 

  1.

        1. Muscular in build; brawny: a beefy wrestler.

        2. Substantial; filling: “a rather... beefy, densely colored wine” (Robert M. Parker, Jr.).

  2. Filled with beef.

 

 

Er fullt klar over at beefy burgers kan refere til et blandingsprodukt, men det er ikke vanlig å bruke blandingsprodukt i hamburgere.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Poenget ditt er irrelevant.

 

Poenget som har relevans er at du mener "beefy" høres ut som det bør komme fra storfekjøtt, men samtidig så avviser du at "ham" høres ut som det bør komme fra svinekjøtt.

 

Argumentasjonen din er selvmotsigende. Du kan ikke først si at "folk er dumme og skjønner ikke at beefy ikke betyr at det er ren biff" og så "men folk må da skjønne at ham ikke betyr at det er svin i".

Lenke til kommentar
Om visse muslimer er grise-fiendtlige så har de isåfall misforstått sin egen religion... det er urent kjøtt, dermed skal man ikke spise det, men ordet gris og bilde av en gris har jo ingenting med saken å gjøre...

I Kristiansand er det jo en kjent sak at muslimer har klaget på at det er grisebilder på dørene i barneavdelingen. De ble tatt ned. Finnes endel eksempler på lignende ting.

Lenke til kommentar
Om visse muslimer er grise-fiendtlige så har de isåfall misforstått sin egen religion... det er urent kjøtt, dermed skal man ikke spise det, men ordet gris og bilde av en gris har jo ingenting med saken å gjøre...

I Kristiansand er det jo en kjent sak at muslimer har klaget på at det er grisebilder på dørene i barneavdelingen. De ble tatt ned. Finnes endel eksempler på lignende ting.

:dontgetit: Skal den norske nøff-nøffen gjemmes helt bort ?

Lenke til kommentar
Poenget ditt er irrelevant.

 

Poenget som har relevans er at du mener "beefy" høres ut som det bør komme fra storfekjøtt, men samtidig så avviser du at "ham" høres ut som det bør komme fra svinekjøtt.

 

Argumentasjonen din er selvmotsigende. Du kan ikke først si at "folk er dumme og skjønner ikke at beefy ikke betyr at det er ren biff" og så "men folk må da skjønne at ham ikke betyr at det er svin i".

Er fullt klar over at beefy burgers kan refere til et blandingsprodukt, men det er ikke vanlig å bruke blandingsprodukt i hamburgere.

 

Quote meg selv.

Lenke til kommentar
beef·y  

adj. beef·i·er, beef·i·est

 

   1.

         1. Muscular in build; brawny: a beefy wrestler.

         2. Substantial; filling: “a rather... beefy, densely colored wine” (Robert M. Parker, Jr.).

   2. Filled with beef.

Her har vi to ordbøker som ikke er enige med hverandre..

 

beefy

 

  • adjective 1 informal muscular or robust. 2 tasting like beef.

 

Oisann.. tre stykker..

 

beefy adj (beefier, beefiest) 1 made of or like beef. 2 colloq said eg of a person: fleshy or muscular. beefily adverb. beefiness noun.

 

Oi, fire...

 

 

Ergo skal man altså ikke ta betydningen av dette ordet for gitt.

Lenke til kommentar
Er fullt klar over at beefy burgers kan refere til et blandingsprodukt, men det er ikke vanlig å bruke blandingsprodukt i hamburgere.

Men stod det et eneste sted i denne artikkelen at det var hamburger det her dreide seg om? Såvidt jeg husker var det "beefy burger" og ordet hamburger var overhodet ikke nevnt i beskrivelsen av produktet. Eller husker jeg feil?

Lenke til kommentar

Både Bibelen og Koranen forbyr svinekjøtt. Da burde jo både kristne, jøder og muslimer ikke spise svinekjøtt. Men hva er det med kristne da som spiser den

 

fra 3. mosebok:

 

Lev 11:3 Alle de firføtte dyr som har klover og har klovene kløvd helt igjennem, og som tygger drøv, dem kan I ete.

 

Lev 11:7 og svinet, for det har vel klover og har klovene kløvd helt igjennem, men det tygger ikke drøv, det skal være urent for eder.

 

Lev 11:44 For jeg er Herren eders Gud, og I skal hellige eder, og I skal være hellige, for jeg er hellig; I skal ikke gjøre eder selv urene ved noget av det kryp som rører sig på jorden.

Lev 11:45 For jeg er Herren, som førte eder op fra Egyptens land for å være eders Gud, og I skal være hellige, for jeg er hellig.

Lev 11:46 Dette er loven om de firføtte dyr og fuglene og alle de liv som rører Sig i vannet, og om alle de dyr som kryper på jorden,

Lev 11:47 så I kan skille mellem urent og rent, mellem dyr som kan etes, og dyr som ikke skal etes.

 

http://forum.tv2.no/forum/messageview.cfm?...&threadid=17542 ;)

Lenke til kommentar
Hvor står det der at det er vanlig å blande flere typer kjøtt i én burger?

Det gjør da strengt tatt ikke det...

 

Det står bare at ordet 'burger' betyr 'kjøtt eller annen mat presset sammen til en rund, flat form og stekt'. Hvorfor forfatterne har skrevet dette må du ikke spørre meg om. Hvis du mener at det er feil så får du kontakte dem!

Lenke til kommentar

Hallo?? Du har altså fortsatt ikke sett forskjellen: Hamburger vs. Burger?

Hva er det du prater om? Mener du at det er vanlig å _blande ulike typer kjøtt_ i en og samme burger?

 

Jeg vet fint, og har alltid visst, at det brukes forskjellige typer hvis man skal lage seg en burger, men at det blandes f.eks. kylling og storfekjøtt i én burger er ukjent.

 

Så hvis du har noen eksempler på dette, så er det bare å komme med de .

Lenke til kommentar
Var det ikke en barnehage eller barneskole hvor det ble protestert mot nettopp det at et bilde av lille Nasse Nøff hang på en dør?

Ja, reklame for disney kan man vel ikke ha hengende rundt omkring på barnehager og sånnt?

Når jeg tenker meg om tror jeg faktisk det var en barneavdeling på et sykehus som måtte ta ned Nasse, fordi han var provoserende på noen stakars muslimene.

 

Han er jo en gris! :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...