Gå til innhold

Definisjonen på "Levert"

Anbefalte innlegg

Bstillte en pc hos Netshop forrige helg. Siden jeg ikke skulle være hjemme forrige uke tenkte jeg det hadde vært fint om pakken lå å ventet på meg mandagsmorgen (reise med jobben=fri uken etter :thumbup: ).

Derfor satte jeg leveringsdato på ordren til 23.09(fredag).

Det viser seg nå at Netshop er fornøyd sålenge pakken er ut av butikken og kaller det "Levert", mens jeg anser "Kunde-Har-Vare-I-Hendene" som "Levert"...

Pakken har riktingnok ankommet OMLASTINGSTERMINAL nå i formiddag, men det spørs om posten klarer å ekspedere pakken hele kilometeren ned til postkontoret mitt ila dagen :-(

Hva er egentlig "Levert" ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg enig i at statusen levert hos nettbutikkene betyr levert til transportør, men rent juridisk sett (forbrukerkjøpsloven, angrefristloven) er vel leveringstidspunktet det øyeblikket kunden tidligst kunne ha mottatt/hentet varen. Altså det øyeblikket da pakkesporingen melder om at pakken er på postkontoret. Eller hva mener dere?

Vultur Gryphus: Det betyr nok at den er levert til transportør, men at pakkesporinga ikke er oppdatert med at de har mottatt den.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Sjekket nettopp min ordre hos Komplett. Den var levert. Så sjekket jeg på pakkespor, og da kom det opp at "Informasjon om sendingen er registrert, men sendingen er ikke innlevert til Posten" Hvem er den levert til da?

Levert betyr ikke nødvendigvis hentet av posten hos nettbutikken. Den kan ligge klar til henting hos nettbutikken. Levert betyr at pakken er ferdig pakket og lagt klar til henting av posten.

Når det ikke finnes noen informasjon hos posten så betyr det at pakken ikke har gått igjennom første registreringspunkt hos posten.

Det betyr i praksis i ditt tilfelle at pakken er en plass mellom ferdig pakket hos nettbutikken og første registreringspunkt hos posten.

Ørjan...

Lenke til kommentar

Og dermed innføre eit ektra ledd i systemet, der posten må sende tilbake melding om at pakken er levert ut til kunde?

Synes dette blir litt tåpeleg. Litt som klaginga over at ein ikkje har pakken i hendene rett etter at ein har trykt bestill.

Edit:

Men det ein ikkje tenker på er at viss ein innfører at levert-status er lik levert kunde blir denne då tilsvande når angrefristen starter, og sitter dei med nøyaktig tidspunkt for den så kan det blir morrosamt å levere den 2 min for seint. (ikkje at eg trur nokon vil bruke muligheiten, men den er plutseleg tilstades)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Vultur Gryphus: Det betyr nok at den er levert til transportør, men at pakkesporinga ikke er oppdatert med at de har mottatt den.

Husker en av nettbutikkene svarte på dette her på forumet for en tid siden.

Grunnen til at pakkespor ikke er tilgjengelig med en gang du får e-post er kort og godt at innformasjonen sendes elektronisk fra nettbutikken til posten en gang i døgnet og da gjerne på kvelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...