enden Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg synes fliser er utrolig kjedelig og vil derfor helle sprite opp et nøytralt og kjedelig kjøkken med å male litt sterke farger mellom kjøkkenbenk og overskap for så å montere opp en plexiplate foran dette. Jeg regner med at det kommer til å koste en del med en plate i de dimmensjonene jeg vil ha, men man (les: lommeboka) må lide for designet Spørsmålet er hvordan denne plexien vil tåle varme. Den kommer til å gå over veggen bak komfyren (på oversiden, ikke skjult bake selve komfyren) også. Jeg regner med at varme fra plater og stekeovn ikke vil være noe problem, men hva med varme kjeler? Vil plata smelte og få stygge sår med en gang en kjele er i nærheten? Det er èn ting å bruke mye penger på noe, men hvis det ikke tåler normal bruk, som at en varm kjele blir satt inntil så er det litt dumt... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Plexi koster ikke mange kronene http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/online/af0no.cgi?id=535025 &cart_id=://http://www.ljudia.no/cgi-bin/no/onl...35025 &cart_id= &cart_id= . Om det tåler varme er noe annet. Vet om mange som ruker det i babinett og slikt, men har aldri hørt om noen som har brukt det på kjøøken. Hva med slikt herdet glass da? Endret 26. september 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Herdet glass er jo også et alterativ ja. Det burde tåle varmen bedre, men jeg tipper prisen blir deretter også.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kan ikke du bare teste det ut først da? Enhver n3r|) har vel litt plexi til overs du kan sette på kjøkkenbenken. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Herdet glass er jo også et alterativ ja. Det burde tåle varmen bedre, men jeg tipper prisen blir deretter også.. Tror ikke det er så grusomt dyrt det heller Har et tv-bord med 3 plater 50x80 cm sånn cirka (rask øynemåling) som jeg ga cirka 400 kronasjer for. Vil tro at herdet glass ser litt mer frofft ut. Plexi ser jo litt plastikk ut. Høres ut som et spennende prosjekt Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg mener jeg så et oppussingsprogram på TV hvor de brukte plexiglass på kjøkkenet, til det formål du har tenkt. Så hvis det ikke er forskjellige typer plexiglass tror jeg det burde gå fint. Men det er jo som tidligere nevnt, ikke så veldig vanskelig å prøve først... Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Pleier de ikke å bruke hårføner for å varme opp plexi så det kan bøyes? :S Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kan jo prøve med lexan også da, men da lider nok lommeboken en god del... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) PMMA can be easily formed, by heating it to 100 degrees Celsius. edit: ikke sats på billig gjennomsiktig plastikk til slik bruk, skaff (herdet) glass. Endret 26. september 2005 av Zethyr Lenke til kommentar
enden Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Tror jeg får ta en telefon til en glassmester når jeg har litt bedre oversikt over målene jeg trenger. Takk for hjelpen alle Kanskje jeg husker å poste bilder når jeg er ferdig. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kanskje jeg husker å poste bilder når jeg er ferdig. Btw. hvorfor er det så få som bruker kategorien Teknologi og Vitenskap? Jeg har sett flere tråder som passer best der, der medregnet denne som er startet av et medlem av hw.no. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kjøkkeninnredning har vel meget lite/ingenting å gjøre i et vitenskapsforum. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Varmebestandigheten til polymetyl metakrylat (plexiglass) har meget med et vitenskapsforum å gjøre Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg vet at det tåler maks ca. 90 grader celcius. Men så at de sveiset det fast med varmluft rundt 220 grader celcius (kommer ann på sveisetråd). Mer informasjon om polymetyl metakrylat (takk google), også kjent som plexiglass (kjært barn har mange navn): http://www.parmaplast.no/no/teknisk/PPmatr...thylmethacrylat og http://www.parmaplast.no/no/teknisk/PPmtrtab.htm Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 en.wikipedia.org/wiki/plexiglass eller en.wikipedia.org/wiki/pmma (vil jeg tro) for mer info. Førstnevnte virker hvertfall. Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Pleier de ikke å bruke hårføner for å varme opp plexi så det kan bøyes? :S Varmepistol, kanskje Plexiglass tåler ikke så mye varme. Har drevet og bøyd og vridd på plexiglassbiter ved å varme dem opp med varmepistol. Nå blir riktignok en varmepistol like varm som i en bakerovn, men plast er uansett ikke noe jeg ville hatt nær varme gryter. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Nja, ikke si det. Kokt plast til middag hørtes yum yum :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå