zandzpider Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 noen som kan direkte å lage CS film? jeg prøvde i går men det ble ikke så velykket. filmen lagga og ja. huff mange fps skal det være på filmen. jeg lagerer BMP for å lage filmen. hva skal jeg stille inn på når jeg skal gjøre om de til avi? _________________ :. WinXP :. Cheifetech SØLV BIG :. ASUS SIS 645 chipsette 478 :. P4 1,8 @ 2,4 ghz 133 mhz :. Ge-Force 4 ti 4400 :. max med enermax vifter :. 150 GB disk space :. 512 DDR crucial @ 2700 [ Denne Melding var redigert av: zandzpider på 2002-08-16 09:56 ] Lenke til kommentar
Domino Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 hæh? hm.. kan du forklare litt bedre hva du prøver å gjøre og hva du gjør? Du tenker på på CS som i CounterStrike? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 jepp. Counter-Strike. noen idee om FPS jeg skal ha? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 det krever av disken da. hum. jeg kan jo prøve litt mere. Lenke til kommentar
Domino Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 jeg har aldri prøvd dette selv, men jeg har litt problemer med å forstå hvor BMP kommer inn.. Er det programmet som lager avi av demo-filene som konverterer hver frame til BMP eller noe slikt ? 30fps er uansett en grei fps på film.. Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 du skriver startmovie FILNAVN FPS i consolen på counter-strike men før det så starter du demoen din ved å skrive playdemo FILNAVN.dem da lager den bmp for vær frame som etter som du setter i fps. helt til du skriver endmovie. da legger den alle bmp filene direkte i hl mappa. så må du finne et prog som gjør om alle bmp filene til en avi fil. dette skal gå men får det ikke til. det lagger så mye. kanskje men litt tweak så går det bedre? Lenke til kommentar
Macint0sh Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Ta en kikk på NodNo sin artikkel om dette på http://www.xsreality.com Lenke til kommentar
-Nitro- Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Hey! Denne operasjonen krever mye av disken, hvis du f.eks kjører 1024 oppløsning og 30 fps tar to minutt med bilder 10gb. For å gjøre at bildene tar mindre plass kan du f.eks sette ned oppløsningen! Det beste er å kjøre 30fps for da går det i normalt tempo og det lagger ikke! Har lagd en massse filmer selv! Lenke til kommentar
magh Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Jeg anbefaler at du kjører demoen du vil lage film av, i programmet GeekPlay, ved 640x480 oppløsning eller lavere. GeekPlay lastes ned fra geekplay.org. Når du så skal sette sammen BMP bildene til avi igjen, burde du bruke Videomach. Det laster du ned fra download.com. Såfremt du har DivX Bundle, anbefaler jeg at du bruker dette til å komprimere filmen din, noe som kan gjøres i Videomach. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Det skulle vel i hovedsak holde med 15fps. (En gammel hovedregel sier at animasjoner skal tas med 15fps... Hvor mye CS er en animert film (som må sies er riktig da...) Ellers burde det holde i lange baner med 24fps (film) 25fps (PAL) (best om du skal vise på tv) eller 29,99fps (NTSC) Mvh A. Lyse Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 hey. jeg fikk til film og lyd til filmen men merka bittelitt at det lagga på 15 fps så jeg tenkte meg en 25 eller no sånt. jeg lurte litt på åssen jeg skal dra ned fpsen midt i filmen. dere vet. sånn matrix style når noe tøft skjer. Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 13:32, allyse skrev:Det skulle vel i hovedsak holde med 15fps. (En gammel hovedregel sier at animasjoner skal tas med 15fps... Hvor mye CS er en animert film (som må sies er riktig da...)Ellers burde det holde i lange baner med 24fps (film) 25fps (PAL) (best om du skal vise på tv) eller 29,99fps (NTSC)MvhA. Lyse ok... fps=frames per second. 15fps går tregere enn 25 fps. og 30 fps går fortere enn 25. men dette visste dere sikkert. jeg har laget mange filmer, og det er sjelden jeg fyller inn noe på fps når jeg tar startmovie. skriver du ikke noe tall blir det automatisk den riktige fps'en. jeg mener at filmen blir best med 27 fps, det er det som er autoinnstillingene også :smile: christian Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 11:03, zandzpider skrev:hey. jeg fikk til film og lyd til filmen men merka bittelitt at det lagga på 15 fps så jeg tenkte meg en 25 eller no sånt. jeg lurte litt på åssen jeg skal dra ned fpsen midt i filmen. dere vet. sånn matrix style når noe tøft skjer. har du prøvd et program som heter videomach, det er ganske bra synes jeg. der kan du stille antall fps (hastighet) på en viss sekvens i filmen (bmp-serien) har gjort dette selv og det burde ikke være noe problem. christian Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 ganske kult da.. tr8or: du må skrive noe på startmovie da. slipper ikke unna med å ikke skrive noe på FPS saken. men er det sånn at jeg trenger bare å skrive startmovie CSDEMO.dem FPS! ? Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 12:24, zandzpider skrev:ganske kult da..tr8or: du må skrive noe på startmovie da. slipper ikke unna med å ikke skrive noe på FPS saken. men er det sånn at jeg trenger bare å skrivestartmovie CSDEMO.dem FPS!? js visst.. du må skrive fps også (27 anbefaler jeg, men andre forslag er sikkert vel så gode) jada, det er alt du trenger å gjøre for å få gjort om demo til bmp. Hvis du holder console nede mens du har startmovie så spoler den i demoen og gjør ikke om til bmp-filer =) christian Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 ahh. jeg vet. ehe. blitt litt bedre til cs film nå. men ikke god nok Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 KUN bruk 640x480 demoer. ellers blir d jo utroli stort. du kan bruke http://www.geekplay.org til å konvertere resolution på demoer. så kjører du startmovie på 30fps/15fps alt etter hva du vil, men ikke kjør den gjennom hele demoen da, la console vere nede når du ikke skal ta opp. og så må du se gjennom demoen først sånn du vet hva du skal ha. det er mine tips. men for all del, hvis du skal lage fragfest, så kun ta GODE frags sende dere url når min er ferdig;) Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 viCtim jepp. samme gjør jeg. recorda en nice demo her om dagen. 1 vs 1. lager link når min blir ferdig også jeg Lenke til kommentar
tr8or Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 gamesurf.no har laget en egen film-seksjon på siden. De blir sikkert glade for deres bidrag. Moro for dere også da fordi mange får sett den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå