gullf1sk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hei! Sitter her paa jobbe aa tr0kker med linuxen min igjen. Skulle starte maskinen i dag, men X vil ikke starte naar jeg bruker den vanlige brukeren min, men det fungerer fint med root (fy meg, surfer med root!). Har noen andre vaert borti dette? Skriver X en log av hva som kan ha gaatt galt noen steder? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Prøv å titt litt under /var/log De fleste loggene mine havner der... Lenke til kommentar
Palme Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Mystisk.. Jeg hadde noe det samme problemet i dag.. Kjorte en apt-get upgrade og rebootet og maskinen ville opp med X.. kjorte en apt-get upgrade nvidia-glx saa gikk det greit. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Hm da maa jeg pr0ve aa oppdatere litt. Jeg kikket igjennom logfila til X, men jeg ble ikke saa mye klokere. Kjipt at det er intel skjermkort i denne haugen her, er kanskje ikke saa veldig bra st0ttet? Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Intel er som regel bra/meget bra støttet. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Hmm det virker som det er gnome\kde som surrer litt. La nettop inn fluxbox aa det funker helt fint. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kanskje rettigheter som er satt feil i f.eks .gnome-mapper og filer i /home/user. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du kan jo slette konfigurasjonsfiler i heimemappa di, f.eks .kde eller .gnome osv. (GNOME har fleire mapper). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå