Gå til innhold

Pc plutselig slår seg på når noen ringer meg.

Anbefalte innlegg

Hei

Har merket i det siste at pc'en min slår seg på plutselig når noen ringer meg!!?? Har en trådløs analog tlf hjemme og intern modem i pc'n, telefonkontakten er splitta med den trådløse tlf og modemet mitt. Lurer på om det kan være splitten som på en eller annen måte gir signaler til pc'n som da slår seg på...? Har noen erfart dette før. Har ikke sjekket BIOS enda om mulig wake on LAN eller hva det heter for no...er ikke det mulig det at man kan slå på pc'n på forskjellige mulige måter?

Har noen andre hatt noen merkelig "Slå seg på'ere"?

Artig om noen visste litt mer...

Mvh

Boza

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he.. Ja det finnes noe tilsvarende wake-on-lan for modem. Er ikke sikker på hvor dette stilles inn, men hvis du åpner boksen din og titter inni så er det mulig at det går en ledning fra modem-kortet ditt til hovedkortet. Kobler du fra denne ledningen så tror jeg problemet er løst.

Lenke til kommentar

Modemet er et Jensen Analog 56 k internt PCI modem, den har ikkeno kabel til hovedkortet.

Lurer på om det er noe med modemet som slår på maskina...

Eller trådløse signalene forstyrrer no HEEELT spesielt inni maskina..?..

Nei jeg vet ikke.. jeg..

Lenke til kommentar

Haddde _eksakt_ samme problemet sjøl, enn med et eksternt modem! Litt irriterande å få en telefon om natta da, men det er jo litt morsomt. Uansett, detta her en Wake-on-Ring sak, WOR! Skal se om eg finne ut litt mer om detta her.. Skifta pc og da fungerte alt normalt igjen, kjedelig.. :smile:

/Jeez/

Lenke til kommentar

Wake on LAN:

Du trenger nettverkskort med WOL støtte og hovedkort med WOL kontakt på maskinen som skal vekkes.

I tillegg trenger du et prog med WOL funksjon. Bruker selv en liten .exe for kun dette. Der legger jeg inn NIC'ets MAC adresse, starter progget og dermed våkner Bob der borte i kroken :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...