Elph Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 I følge Serviceproffen er EU modell mer enn bra nok :-) Canon gir 1år europeisk garanti hvis kamera er kjøpt i Europa og da kan du reparere det i hvilke som helst autorisert Canon verksted på garanti. Hvis du kjøper et kamera i USA for du 1år amerikansk (USA, Canada) garanti. Da må du sende det til et autorisert verksted i USA / Canada for å få det reparert på garanti. Amerikansk garanti gjelder ikke i Europa. Mvh Serviceproffen AS Hallagerbakken 110 1256 Oslo www.serviceproffen.no Så om NOEN kan skaffe ett EOS 5D av EU modell, eller norsk for den saks skyld så kommer jeg løpende lynhurtig med plasten :-) Lenke til kommentar
andreash Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Mitt kamera står fortsatt på forventet dato = 04 okt 2005. Mens går jeg inn på varen i lista så står det 03 nov 2005. Og i følge han jeg kjenner så har de ikke fått inn noen. Hadde de fått inn så hadde jeg hatt en på vei til meg nå! Så vil gjerne at Scuderia forteller hvem som påstår at SMG har fått inn i dag. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 I følge Serviceproffen er EU modell mer enn bra nok :-) Canon gir 1år europeisk garanti hvis kamera er kjøpt i Europa og da kan du reparere det i hvilke som helst autorisert Canon verksted på garanti. Etter det første året, må det i resten av reklamasjonstiden (4 år) sendes til utlandet og du er avhengig av at butikken du kjøpte det i fortsatt eksisterer og følger loven. Om det gjør det, tar reparasjoner allikevel lenger tid pga. at det må sendes til utlandet. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Ser ikke bort ifra at det uansett er vanskelig å få dekket reparasjoner selv med norske modeller etter garanti tiden, antar man må jobbe litt for å overbevise Canon om at de må dekke det, så etter det første året antar jeg det er stor risk for at man må betale serviceproffen for reparasjonen uansett... om ikke feilen er speislet graverende, eller det er krystallklart at det er en produksjonsfeil, feil konstruksjon etc Lenke til kommentar
scuderia Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Her er det bare å legge seg heeelt flat .. Dette var egentlig ment som en spøk for å få fart på adrenalinet til andreash som tilsynelatende ventet meget på sitt kjære 5D.. Igjen var meningen å bare la andreash svare også avsløre ASAP at som han har oppfattet så har ikke dette produktet kommet og ingen andre har fått det. Men som de fleste ting går ting galt, som feks å huske etter 5min at man faktisk har lagt inn en slik melding. Så derfor (litt sent) jeg har ikke mottatt min 5D, ei heller på noen måte fått den bekreftet. Dette er ingen overraskelse for meg siden jeg heller ikke har bestillt 5D, dessverre for jeg har fryktelig lyst på det. money money... (crawling) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ser ikke bort ifra at det uansett er vanskelig å få dekket reparasjoner selv med norske modeller etter garanti tiden Det er uansett lettere Klart at noen vil krangle litt på det, men har man loven på sin side, så går det stort sett riktig vei for forbrukeren. De fleste verksteder gir seg så fort kunden og/eller butikken begynner å snakke om å gå videre med saken. Men... reklamasjon skal i utgangspunktet ikke dekke like mye som en garanti. Det ble litt off-topic. On-topic er at man fremdeles venter på 5D. Noen ytterst få heldige har fått sitt eksemplar, men jeg tror ikke det gikk mange minuttene fra vi fikk inn første eksemplar der jeg jobber, til personen først på ventelisten var innom å tok det med seg. Vi har ikke engang hatt mulighet til å ta og føle på kameraet selv Lenke til kommentar
Elph Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Sant nok, tilbake til topic :-) Jeg lover å være på plass 15 minutter etter at jeg blir oppringt, da lar jeg kunde være kunde og prioriterer langt viktigere ting (heldigvis er kunden fotointeressert og har forståelse for hvordan en utålmodig sjel kan lide når man venter på slikt som dette) Lenke til kommentar
andreash Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Scuderia: hehe, jeg satte i gang hele apparatet til SMG jeg nå altså! I tillegg til Scribona og Ingrammicro. hehe Jeg bare smører meg (dessverre) med tålmodighet og venter på at det dukker opp i posten. Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Noen som vet om butikker i Oslo som har fått inn Canon EOS 5D? Det klør i "plasten" Mva Geir Hvis noen lurer så har det kommet inn 5D i dag. Japan Photo skulle ha disse klare i Oslo senest i morgen, men kanskje allerede i kveld på kjøpesentrene Lenke til kommentar
Elph Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 noen anelse om hva Japan Photo tar/skal ta for dem? Lenke til kommentar
Elph Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 endelig har min EOS 5D kommet i hus, dette blir en BRA helg! Fikk min hos Japan Foto ved grensen (Rude foto) Lenke til kommentar
olemm Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Gratulerer med nytt apparat! Hva betalte du? Kom med rapporter og eksempler, jeg er særlig interessert i vidvinkelytelse, både 24-70en din og 17-40. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 betalte 26.499 kr Fotohuset er såvidt jeg ser billigst med 24.999 kr men de kan ikke levere idag i allefall.. Foreløpig test med 24-70 inne viser at den i allefall har fått fin vidvinkel igjen :-) og søkeren er STOR og lys, skal prøve det ut i skogen med både 24-70 og 17-40 i helgen, håper på fint vær selv om det ser dårlig ut Lenke til kommentar
Sojourner1 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Gratulerer! Vet hvordan du må føle det. Har veldig lyst på det selv, men har valgt å prioritere gode objektiver på en 350D. Får en 85mm 1.8 og Canons nye 70-300 IS USM i løpet av neste uke etter planen, og ser frem til en skikkelig shoot-out. 5D? Kanskje om 2 år? Endret 7. oktober 2005 av Sojourner1 Lenke til kommentar
Elph Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 om 2 år får du sikkert en enda bedre 3D eller noe slikt... lurt å satse på kvalitet på objektivsiden, selv har jeg kun L objektiver med unntak av nevnte EF 85 f1,8 USM som er en favoritt til portrett på EOS 20D, blir spennende å teste den på 5D også! God helg Lenke til kommentar
andreash Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 endelig har min EOS 5D kommet i hus, dette blir en BRA helg! Fikk min hos Japan Foto ved grensen (Rude foto) hehe, gratulerer Er ikke noe særlig misunnelig på deg nå skjønner du. Men jeg får bare vente til min dukker opp i posten hjemme. (Forhåpentligvis FØR 3. november) Gleder meg ihvertfall som en hund til å få satt fingrene i det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå