Gå til innhold

Hvilken prosessor yter best i SLI x2 4800 fx-57

sunnybkk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitter på tanken om og bygge ny maskin her og lurte på om noen vet hvordan x2 4800 yter i sli kontra fx-57

Har man noe og tjene på og bruke dual core i et sli oppsett?

Sunny

Ikke mer en enkeltkjerneoppsett.

Dagens pc spill bruker en kjerne av cpu'en så vis du bare ska spille spill så er fx-57 et bedre valg.

Lenke til kommentar

Siden du spør om disse prosessorene så skal du ha deg 2 stk 7800GTX i SLI tenker jeg. Da vil prosessoren i mange tilfeller være en flaskehals opp til 1600x1200 oppløsning, så da vil jo en FX-57 være ett bedre valg av disse. MEN ytelsen til FX-57 forsvarer ikke prisen. En San Diego 3700+ og en god kjøler så vil du klare samme hastighet ved å overklokke (jeg garanterer det ikke 100%).

Skal du ikke overklokke så anbefaler jeg deg en 4000+ "San Diego" eller en X2 4400+ ;)

Lenke til kommentar
Siden du spør om disse prosessorene så skal du ha deg 2 stk 7800GTX i SLI tenker jeg. Da vil prosessoren i mange tilfeller være en flaskehals opp til 1600x1200 oppløsning, så da vil jo en FX-57 være ett bedre valg av disse.

Nå skal det vel sies at den FPSen en rimelig god CPU begrenser deg til (A64 3500++) er mer enn høyt nok (syns i allfall jeg), så det er ikke så interessant uansett. Skal du kjøpe 2x7800GTX for å spille i 200FPS ved 1024x768 (CPU er her viktigst), eller 60FPS ved 1920x1200 (GFX kortene viktigst)?

Lenke til kommentar

Jo men ikke alle har en LCD eller CRT skjerm som støtter så høy oppløsning. Mange som spiller i 1024x768 og 1280x1024 enda og da kan man faktisk klare seg med ett 7800GTX kort og en 4000+ f.eks. Skal man ha SLI, og spessielt med 2 stk 7800GTX, så ville jeg iallefall kjørt med en FX-57 (eller en overklokket 3700+).

Lenke til kommentar

Har blitt littegrann klokere på dette området

Trodde kanskje på at en dual core prosessor ble utnyttet bedre i SLI siden det er to skjermkort som skal drives.

Regner med det blir en fx-57 da siden det er primært til gaming boksen skal brukes.

Takker for svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...