Geimst Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Hva er forsjell på: Line-interactive og Offline UPS... Jeg har tengt å skaffe meg en, men interactive er jo billigere og kraftigere en offline Så va er hovedforskellene mellom disse? Disse to har jeg sett litt på.. Hvilken anbefales? Interactive eller Offline EDIT: Har 400W PSU - P4 2,8GHz - 2disker - FX5700Ultra og 17" LCD Endret 26. september 2005 av Geimst Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Line interactive overvåker straumen heiletida og "filtrerer" straumen. På grunn av det vert den varm og må ha kjøling. Den du lika til har lydutslipp på 40dB Offline slår seg på når spenninga vert for lav, for høg eller ved brudd. Skal du ha den heima, vil eg anbefala offline psu. Trur det var slik. Ta det med ei klype salt... Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Offline er greit nok, men 500 VA kan bli i minste laget for det systemet (inkl. skjerm). Den vil vel i praksis kunne forsyne komponenter som trekker ca. 350 W totalt, avhengig av hvor effektive de er. Strømforsyning med aktiv PFC er å foretrekke, gir mindre last på UPS. Hvis du ikke har det, vil jeg anbefale å gå opp til minst 600 VA UPS for å være på den sikre siden. (edit) Maskina vil neppe trekke mer enn 200 W, selv ved full last, og skjermen er vel godt under 100 W. 500 VA UPS bør kunne forsyne minst 300 W (en faktor på 0,6 er vanlig, kanskje bedre med nyere komponenter), så det bør gå fint. Endret 26. september 2005 av EasyRaider Lenke til kommentar
Geimst Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 takker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå