Ma Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hvordan kan jeg skrive ut alle records fra databasen til websida? Bare nyeste post blir lagt til. <?php include("connection.php"); include("db.php"); $result = mysql_query("SELECT * FROM actor WHERE id=$id"); $myrow = mysql_fetch_array($result); $result = mysql_query("SELECT role.role , actrole.place FROM actrole, actor, role WHERE actor.id=$id AND actor.id = actrole.id AND role.roleid = actrole.roleid"); $myrow = mysql_fetch_array($result); echo "<p><b>Role: </b><br>".$myrow["role"]." ".$myrow1["place"]; Tror jeg skulle hatt while/do..while, men dette får jeg heller ikke til. Denne funker fint, men med en gang jeg gjør det samme med "role" går det ikke. Hvilke ord må jeg forandre på - alle variablene? Hvordan kombinere disse så både roles og reviews vises? Finnes det lettere måte å gjøre dette på echo "<p><b>Reviews:</b>"; $num_rows = mysql_num_rows($result); if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { do { printf("<br>%s", $myrow["review"]); } while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } else { echo "$review: No reviews available"; } mysql_free_result($result); Noen som har forslag, eller kan henvise meg til gode sider som omhandler dette? Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Vil ikke denne fungere. <?php include("connection.php"); include("db.php"); $result = mysql_query("SELECT * FROM actor WHERE id=$id"); $myrow = mysql_fetch_array($result); $result = mysql_query("SELECT role.role , actrole.place FROM actrole, actor, role WHERE actor.id=$id AND actor.id = actrole.id AND role.roleid = actrole.roleid"); //while løkke while ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { echo "<p><b>Role: </b><br>".$myrow["role"]." ".$myrow1["place"]; } //While løkke slutt Lenke til kommentar
Ma Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 TUSEN takk! Det funket bra! Lenke til kommentar
ThOms-N Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Berre kjekt å kunne hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå