annkande Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hei . Ja jeg monterte en: 1 STK 304336 Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB 64MX64,Non-ECC,400MHz,184-pin,CL3(3-3-3) Så når jeg skulle starte maskinen opp så røyk det av rambrikken. Det viste seg at 2 av disse kaller det bena brandt opp. Hva kan dette komme av? Noen som kan hjelpe en amatør her??? Hilsen Roy dette er pc`en: Eb Fujitsy siemens. Motherboard CPU Type AMD Athlon XP-A, 2100 MHz (10.5 x 200) 3000+ Motherboard Name Unknown Motherboard Chipset VIA VT8377 Apollo KT600 System Memory 512 MB (PC3200 DDR SDRAM) BIOS Type Award Modular (11/07/03) Partitions C: (FAT32) 19992 MB (9158 MB free) D: (NTFS) 218462 MB (155626 MB free) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Mange har nok opplevd lignende pga feilmontering, RAM-brikken har ikke sittet helt nedi sporet sitt, blitt stående på skrå, eller i ekstreme tilfeller feil vei (til en viss grad mulig for SD-RAM). Nå vet jo ingen andre enn deg om du har fått montert den riktig, men man får ikke en slik kortslutning uten at noe er i kontakt med noe det ikke skal. Garanti skal du nok se langt etter både på RAM-brikken og på hovedkortet dersom dette ble ødelagt. Men er du heldig overlevde hovedkortet, eller kun det ene RAM-sporet ble ødelagt. Er nok ikke så mye mer man kan gjøre for å hjelpe deg her, annet enn å anta hva som har skjedd og hvorfor. Hvis RAM-brikken har tydelige svimerker, og det samme med RAM-sporet i hovedkortet, hadde jeg latt være å bruke både RAM-brikken og -sporet. Lenke til kommentar
annkande Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Tusen takk for svaret. Jeg fikk reklamert rambrikken så den går i retur i dag. Hovedkortet er helt, men den mitterste ramporten ser svidd ut, så jeg tør ikek bruke den. Går det og bruke port 1 og port 3 en rambrikke i hver der... Hoppe over og la være og pruke port 2??? Hilsen Roy Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Så vidt jeg veit er det det samme om du bruker 1 og 2, 2 og 3 eller 1 og 3 ja. Samme hvor du setter den, den får jo strømmen sin, og den gir fra seg ram om den står her eller der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå