Gå til innhold

eBay.com -- kjøp, noe jeg bør være obs på?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Er det noen her som har gjennomført en handel på ebay.com?

Jeg er litt usikker på hvor trygt og lett det er, jeg har selv handlet mye gjennom norske nettbutikker og auksjoner.

Er det noe jeg eventuelt bør passe på?

Ta dette som eksempel:

Fotball drakt

Denne trøya koster 10GBP (£) som tilsvarer 17,7$ som er ca 120 NOK (vet ikke hva kursen er jeg). Her koster den ca 800, så det er jo ganske mye å spare..

På forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ser på selgers feedback ser du følgende kommentar:

Not the real thing-what can you expect for a tenner!

Det kan altså være en grunn til at den er så billig, nemlig at det ikke er ekte vare men bare en etterligning. Han er riktig nok den eneste som har bemerket det, mange sier at kvaliteten er bra. Men det kan den jo være selv om det ikke er en "original" trøye.

En del sier de adri fikk varen, og et par klaget over at de fikk feil størrelse. Men det er nå et mindretall da, han har 97% positiv feedback.

Geir :)

Lenke til kommentar
Men man kan jo ikke vite om den er fake eller ekte? Hadde blitt mektig irritert om jeg hadde fått en vare jeg trodde var ekte ( Fått det opplyst på ebay ), og finner ut at den er fake tvers igjennom.

Vel, på dyrere varer så ligger det ofte med et autentitetsbevis av et eller annet slag. Ser f.eks at diverse vesker i 5000+klassen kommer med slike bevis.

Sunn fornuft er også ikke så dumt. Finner du en D&G-bukse til 50 kroner så er den høyst trolig en etterligning.

Og som twfa sier så er feedback en grei måte å sjekke selgers troverdighet på.

En annen ting du kan gjøre er å sjekke hvor selger bor. Jeg har en liten tommelfingerregel som sier at man bør være ekstra skeptisk til asiatiske(Øst-Europa og sydlige land bør og nevnes) selgere.

Lenke til kommentar

Du bør fortsette å lete etter fotballdrakter til en billig penge. Det er mange ekte drakter som går for 10-15 pund i england. Det er faktisk nesten standard pris i england fordi man finner alltid en butikk med salg. Det man må huske på med disse draktene er at de ofte er fjorårets modeller eller at det snart kommer nye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...