oceanbird Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Trenger litt hjelp til hjemmesidemekkingen. Alt av css og javascript fungerer som det skal i iexplorer, men så fort andre nettlesere taes ibruk, forsvinner det meste forhåndsbestemte. Hvordan får jeg siden til å være identisk i alle (i hvert fall de fleste) nettlesere? -Charlotte Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hei! Det er fint om du legger ut en link eller noe, sånn at vi kan se hva som er feil. Hvor er det problemet er, liksom? Edit: og velkommen til forumet Endret 25. september 2005 av bfisk Lenke til kommentar
oceanbird Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Den er grei den, vettu! http://home.no.net/havdotte/joaquin/ I iexplorer vil scrollbaren være brun og mer "elegant", det er den iaff på diverse pcer her i nærheten, og diverse annet småtterier vil være annerledes enn i f.eks Mozilla. Thnx! -Charlotte Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Fargeheis? EDIT: morsom kode du hadde der :!: EDIT2: Blir vanskelig for oss å "fixe" koden din når den er såpass ustrukturert. Men virker som om problemet ditt er at du ikke har satt bredden på IFRAMEN din riktig eller lignende. Vil fortsatt ambefale deg å lese litt på kode osv Endret 25. september 2005 av orsus Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hehe, apropos koding med "100 ledige parkeringsplasser der du kun kan parkere på tre av dem" - dette var ikke mye å skryte av. For design som ikke er så veldig komplekse (slik som dette), er den enkleste metoden å 1) lære seg å skrive skikkelig HTML og CSS, og 2) lære seg noen enkle CSS-hacks for å påvirke eldre browsere, hvis det ikke er tilstrekkelig med god koding. Likevel viser det seg dessverre at det mest "kompatible" mtp. eldre nettlesere er å skrive tabellbaserte layouts, men selv her kan det også være nødvendig med CSS-hacks etterhvert. Anbefaler at du starter på bunnen på www.htmldog.com og trapper opp derfra. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg hater når folk forandrer pila til andre ting, f.eks kryss som det er her. Jeg syns hvertfall det gir siden et skikkelig fjortispreg. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Jeg hater når folk forandrer pila til andre ting, f.eks kryss som det er her. Jeg syns hvertfall det gir siden et skikkelig fjortispreg. Second that. Skal pila forandres, skal det ha en betydning, altså at det er forklarende, opplysende eller nyttig. Med andre ord svært sjelden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Med andre ord svært sjelden. Ikke altfor sjeldent på sider som skal forklare ting, med acronymer og abbreviasjoner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå