Gå til innhold

Hjemmeside i forskjellige nettlesere

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp til hjemmesidemekkingen. Alt av css og javascript fungerer som det skal i iexplorer, men så fort andre nettlesere taes ibruk, forsvinner det meste forhåndsbestemte.

Hvordan får jeg siden til å være identisk i alle (i hvert fall de fleste) nettlesere?

-Charlotte

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, apropos koding med "100 ledige parkeringsplasser der du kun kan parkere på tre av dem" - dette var ikke mye å skryte av. For design som ikke er så veldig komplekse (slik som dette), er den enkleste metoden å 1) lære seg å skrive skikkelig HTML og CSS, og 2) lære seg noen enkle CSS-hacks for å påvirke eldre browsere, hvis det ikke er tilstrekkelig med god koding.

Likevel viser det seg dessverre at det mest "kompatible" mtp. eldre nettlesere er å skrive tabellbaserte layouts, men selv her kan det også være nødvendig med CSS-hacks etterhvert. Anbefaler at du starter på bunnen på www.htmldog.com og trapper opp derfra. :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg hater når folk forandrer pila til andre ting, f.eks kryss som det er her.

Jeg syns hvertfall det gir siden et skikkelig fjortispreg.

Second that. Skal pila forandres, skal det ha en betydning, altså at det er forklarende, opplysende eller nyttig. Med andre ord svært sjelden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...