Gå til innhold

Hvor begynner man?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke les bøker. Bare søk på Basic Html i Google.

Lær deg de mest vanlige taggsene og du er igang. Etterhvert utvikler du litt og litt av kunnskapene dine. Bare husk på å få med deg det mest elementære, det er grunnlaget.

For programmer så er nok Notepad helt Ok for en nybegynner.

MS Frontpage eller Dreamweaver er også aktuelle, men det er først nødvendig når du har lært deg grunnleggende.

Lenke til kommentar
MS Frontpage eller Dreamweaver er også aktuelle, men det er først nødvendig når du har lært deg grunnleggende.

Hvorfor sier du sån?

Skaff deg en god tekst editor med syntaks visning.

Bruker Zend Studio selv, men den er dyr.

Brukte textpad før, veldig fornøyd.

Så titter du på http://htmldog.com, og http://www.w3schools.com/

prøv deg frem i det små :)

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ikke les bøker. Bare søk på Basic Html i Google.

Lær deg de mest vanlige taggsene og du er igang. Etterhvert utvikler du litt og litt av kunnskapene dine. Bare husk på å få med deg det mest elementære, det er grunnlaget.

For programmer så er nok Notepad helt Ok for en nybegynner.

Jeg har brukt litt frontpage før, men her gjorde jo det meste seg selv.

Det tviler jeg det gjør notepad :p...

Snakker om noe alla(h) dette

Barre sånn enkelt om hvordan jeg skaffer domene, programmer o.l

Lenke til kommentar

Hvorfor sier du sån?

Hvorfor jeg sier det?

Fordi det er meget lettvint måte å komme i kontakt med html på. De lærer det forresten bort på skolen. Så vedkommende kan tenke seg å ha et lite forsprang i det feltet hvis han velger å ha IT på skolen senere.

Og jeg sier ikke at Frontpage er no bra. Tvert imot. Men det gir en muligheten til å forstå HTML bedre. Istedet for en editor med syntaks visning. Hadde jeg vært helt blank innenfor Webdesign hadde jeg bare gitt opp, ettersom jeg ikke hadde forstått ordet syntaks. Hvis man skal lære seg no fra scratch så må man virkelig ta i bruk de mest elementære. Og det gjør man ved hjelp av notepad eller frontpage som bare gir deg et lite innblikk.

Fks : Skrive noe med kursiv skrift. Bytte til html - fane og se hva taggsene er for det. Og det har et enkelt interface som mange kan kjennetegne med Word. Noe mange har brukt.

Men men tilbake til topic. Les litt på nettet før du begynner. Du skjønner mer om du leser det samme flere steder. Da skjønner du hva som er relevant og hva som ikke er det.

Lenke til kommentar
Fks : Skrive noe med kursiv skrift. Bytte til html - fane og se hva taggsene er for det. Og det har et enkelt interface som mange kan kjennetegne med Word. Noe mange har brukt.

Finnes ikke en kursiv tag :)

bruker man frontpage lærer man jo mye mindre enn om man faktisk skriver koden selv, og dermed får et inblikk i semantikken og strukturen i koden sin.

Da slipper man at man kopy paster uten egentlig å vite hva man driver med.

Sett deg et mål sier jeg, start å bygg opp siden litt etter litt.

Først bare få til en header på toppen, meny på siden, og hovedinholdet på midten :)

Trenger du hjelp er vi her!

Lenke til kommentar

Finnes ikke en kursiv tag :)

Nei, men vi har en kursiv-tag som heter så meget som <em> :)

Endret av LoS
Lenke til kommentar

Jeg tror faktisk jeg ville lært meg CSS samtidig som jeg lærte meg HTML om jeg skulle gjøre det om igjen. Da jeg lærte meg HTML, brukte jeg FrontPage Express - og jeg skrev kode fra helvete i flere år. Jeg tror det er bedre å gå rett på koding - ikke bruk WYSIWYG-programmer til å lage ei side. Om du må, bruk til forskning.

Lenke til kommentar

Greit, nå er dere inne på avansert semantikk. Trådstarter, begynn med å skrive din egen kode, prøve/feile, lese, prøve/feile, lese, skrive skrive skrive skrive skrive, prøve/feile, skrive skrive skrive skrive, lese lese lese lese lese, skrive skrive skrive lese lese prøve/feile lese lese skrive*******************************************************

************************************************* valgfri rekkefølge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...