Gå til innhold

Hvorfor er Mac raskere enn PC?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-16 13:40, pgressum skrev:

Sier bare følgende:

1995: MAC var raskere enn PC på stort sett alt.

1999: Ytelsen var langt jevnere nå og PC kunne slå MAC på mange ting.

2002: Nå kan en finne enkelte ting der en MAC er raskere.

2005: MAC har fortsatt "best" design???

Ja, det er mulig det, men samtidig så må vi vel ta i betraktning at hastighetene er nå blitt så høye at videre utvikling på svært mange områder har blitt nokså irrelevant.

Jeg hopper ikke i taket lenger av at prosessorkraften økes med 5 %, som en økning fra 2mHz til 2,1 mHz er. Blir livet mitt bedre eller lengre av det? Jeg tror faktisk god design (= robusthet og brukervennlighet) i fremtiden har større betydning for lengden av mitt aktive liv. Vi kaster de fleste av oss bort alt for mye tid på å fikle til disse PC'ene våre for at de skal kunne "forenkle" hverdagen vår. (Takk til alle i hw.no som hjelper til slik at vi kan "get a life").

Så ikke avskriv Apple, jeg tror de har fremtiden foran seg. (Jeg har i de siste kjøpt et par integrerte barebones maskiner for å forenkle ting, og i går begynte jeg å lure på hvorfor har vi ikke kjøpt Apple-maskiner som virkelig er integrerte maskiner før? )

Men selvfølgelig; er hobbyen å fikle data (og det er en grei nok hobby det, for så vidt hvs det er det man ønsker å holde på med), så har vel ikke Apple så mye fikkel å tilby, virker det som...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-19 17:21, Afseth skrev:

Spørsmålet er ikke hvilket OS som kom først, men hvilket firma som røpte navnet på sitt nye operativsystem først. OS X og XP kom såpass tett at Microsoft gjerne kan ha røpt sitt nye navn før OS X. Ellers kan man ikke kalle Apple særlig orginale for tiden heller, da 90% av det de spyr ut for tiden har en "i" foran navnet. Navn som iMovie, iMac, iPod, iMusic og lignende er ikke akkurat originale navn.

Mac OS X kom nok en god del før, server-versjonen ble nemlig lansert for lenge siden, den "vanlige" klient-versjonen kom senere. Altså lenge før det var snakk om noe WIndows XP. Forøvrig betyr OS X rett og slett OS 10 (romertall :smile: )

Når det gjelder i-en foran produktnavnene kan det godt hende apple var først ute for alt jeg vet, iMac har jo eksistert i endel år nå. Andre har kommet etter, f.eks har Logitec lansert en mus som heter iFeel eller.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...