motox Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hvordan skal jeg stille inn kameraet for å kunne ta skarpe bilder av f.eks en motorsykkel i fart? Dette var ingen problem med mitt gamle Sony Dsc-P10, da dette kameraet hadde en preset instilling for action bilder. Jeg har prøvd, men klarer ikke å få skarpe bilder med Canon- kameraet. Noen som har en god idè? Eller må jeg anskaffe meg et annet merke? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du skal ha en sportsinnstilling på det kameraet, om jeg ikke husker helt feil. Det skal være samme som "action" på Sony kameraet. Husk også at lysforhold har mye å si, og er de ikke like bra som da du tok bilder med Sony-kameraet, så er nok det grunnen. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Ixus 700 har ikke sportfunksjon, det skal ha en preset for barnemotiv, men hvis jeg husker riktig så øker ikke denne lukkertiden. Eneste måten for deg å øke lukkertiden er ved å velge høyere ISO, og/eller justere ned EV instillingene. Grunnet dette valgte jeg ikke Canon i år. Endret 26. september 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Sabbath Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 For å ta bilder av en motorsykkel i fart kan panorering være en fin teknikk. Følg motivet i søkeren og trykk på utløseren. Pass på å fullføre bevegelsen helt i fra du presser på utløserknappen til bildet er ferdig eksponert. Teknikken krever litt øvelse, men når den først sitter blir gjerne "action" bildene noe mer spennende å se på Lenke til kommentar
motox Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Takk til JoergenJonassen for et godt tips. Dette gikk mye bedre! Er det forresten noen som vet hvilket kompakt-kamera som er best egnet til slike bilder? Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Du trenger et kamera med manuell instilling av lukkertid, blender er også en fordel. Jeg tenkte lenge på Ixus 700, men endte opp med Casio Z750 grunnet MPEG 4 videomodus, større skjerm, mye bedre batteri og viktigst av alt, manuell kontroll over lukkertiden. Endret 27. september 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå