Gå til innhold

"Action" bilder med Ixus 700

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg stille inn kameraet for å kunne ta skarpe bilder av f.eks en motorsykkel i fart? Dette var ingen problem med mitt gamle Sony Dsc-P10, da dette kameraet hadde en preset instilling for action bilder. Jeg har prøvd, men klarer ikke å få skarpe bilder med Canon- kameraet. Noen som har en god idè? Eller må jeg anskaffe meg et annet merke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ixus 700 har ikke sportfunksjon, det skal ha en preset for barnemotiv, men hvis jeg husker riktig så øker ikke denne lukkertiden. Eneste måten for deg å øke lukkertiden er ved å velge høyere ISO, og/eller justere ned EV instillingene.

Grunnet dette valgte jeg ikke Canon i år.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

For å ta bilder av en motorsykkel i fart kan panorering være en fin teknikk. Følg motivet i søkeren og trykk på utløseren. Pass på å fullføre bevegelsen helt i fra du presser på utløserknappen til bildet er ferdig eksponert. Teknikken krever litt øvelse, men når den først sitter blir gjerne "action" bildene noe mer spennende å se på:)

Lenke til kommentar

Du trenger et kamera med manuell instilling av lukkertid, blender er også en fordel.

Jeg tenkte lenge på Ixus 700, men endte opp med Casio Z750 grunnet MPEG 4 videomodus, større skjerm, mye bedre batteri og viktigst av alt, manuell kontroll over lukkertiden.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...