Gå til innhold

Hjelp til valg av kabinett!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger litt hjelp til valg av kabinett! Skal bestille nytt i morgen, ifra komplett...

Har sett meg ut 3 kabinetter!

1. Cooler Master Centurion 530

2. Thermaltake Tsunami

3. Antec p180

Det jeg ser etter, er at det er plass til 2x 120 mm vifter! Litt plass.. Og at det er muligheter til å støydempe det... Helst ikke så mye mer enn 1000,-

Har bestilt matter ifra Biltema!

Gjerne kom med HVORFOR jeg burde kjøpe det og det.... Kom gjerne med andre forslag...

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ehh jeg ville valgt tsunami! har dette selv og er kjempe fornøyd.. jeg regner med at du skal ha uten vidu siden du skal støydempe det, je ghar versionen med vindu som har 1x 9cm vifte mer en den uten vindu

pluss:

-kabinette er veldig lett, 5,6 kg(og 6kg uten side vindu)

- god kjøling, 2stk 120mm vifter som sørger for en god luftgjennomstrømning (92mm i døra om man velger den med sidevindu).. støvfilter p den ene 120mm vifta..

-lett å jobbe i, avtagbar hhd ramme, gummiopheng og thumsrews til alle hdd ene, avtagbar disketstajson ramme, og skinner til 5.25 brønnene(cd rom).

- kabinette har 2stk frontdører, som begge kan låses hver for seg, samt at side døra også kan låses, er dog også en "allarm" med denne har jeg ikke prøvd ut

- lyd, mic, 2stk usb og firewire på toppen av kabinette under et lite lokk

- veldig pent å se på:) fryd å ha med seg å lan.. drit fin front dør, er også vinger eller føtter under kabinette som kan brettes ut og inn..

-ganske romslig syns nå jeg.

- følger med en liten fin støv klut:love:

----------------------------------------------------------------------------------------------

minus:

- viftene som fulgte med bråka dog litt men med støy matter så fikses vel det.

- man får ikke "store" viftestyring med døra på..

tar ikke ansvar for evt skrivefeil :p legger med et bilde av kassa mi og jeg :)

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
du bør sjekke ut www.microplex.no! de har veldig mange fine kabinetter, jeg har selv planer om å kjøpe dette snart :D

han skulle ha fra komplett.no..

desuten tror jeg tuffeluffe(digger navnet :p ) har lyst på et av de han har sikta til.. desuten så er det kanskje vell litt 14tiss faktor over det derre b-zerk. greiene??

Lenke til kommentar

Tusen takk for alle innspill.... Litt fett at du digger "navnet" mitt da, mr.nauz :D

Holder en liten knapp på tsunami, så kabinettet i en butikk i byen, og må si jeg ble litt imponert over frontdøra....

Skikkelig kvalitet.... Men hvis det bli tsunami blir det uten vindu... Skal prøve å få det så støydempet som mulig....

Ang. plass, er det romslig og greit? God plass til å gjemme ledninger, osv ?!?

Edit, Ang de viftene som følger med, det er bare bra at de støyer litt. For jeg skal uansett bytte de ut med 2 silenx 120mm vifter :thumbup:

Endret av Tuffeluffe
Lenke til kommentar

Jeg har selv Thermaltake Tsunami, er veldig fornøyd med dette kabinettet. Tror ikke jeg vet om noen ulemper egentlig. må være dårlig plass til viftestyring forran, kan ikke ha en som stikker ut mere enn et par millimeter om jeg husker rett

EDIT:

Det er greit med plass, gode løsninger når det gjelder harddiskfeste, pci-enheter. Optiske drev etc.

Endret av notalive
Lenke til kommentar
Jeg har selv Thermaltake Tsunami, er veldig fornøyd med dette kabinettet. Tror ikke jeg vet om noen ulemper egentlig. må være dårlig plass til viftestyring forran, kan ikke ha en som stikker ut mere enn et par millimeter om jeg husker rett

stemmer.. måtte "Omskjere" min aerocool gatewatch for å få den inn...

ehh det er ganske så romslig inne i kassa. og ganske god plass ti å hjemme lednigner.. men kabeøstrømper anbefaeles :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...