ahumoe Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hei. har akkurat funnet ut at dobbelkjerneprosesorer kan kjøres på 939 hovedkort. Er det stor ytelsesforskjell på X2 prosessorer og vanlige Athlon 64 prosessorer? Jeg spiller en del, men kjører også mange programmer i windows og lignende. Hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe denne: AMD Athlon 64 3500+ (Venice) men tenker heller å legge på en tusenlapp å kjøpe denne: AMD Athlon 64 X2 3800+. Er det verdt det? Endret 1. oktober 2005 av ahumoe Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jau, vel anvendte penger det, dual er deilig. Lest denne tråden? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=474695 Lenke til kommentar
ahumoe Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Jau, vel anvendte penger det, dual er deilig. Lest denne tråden? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=474695 Ja leste den, men ble ikke så veldig klokere! Endret 25. september 2005 av ahumoe Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg spiller en del, men kjører også mange programmer i windows og lignende X2 gir NOK ytelse i spill, tvilsomt om du vil merke forskjell i praksis, og har du mange programmer kjørende i bakgrunnen mens du spiller vil X2'n være bedre. Hvis du er ute etter maks spillytelse er 3700+ hakket bedre, på alt annet er X2 bedre. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 X2 desidert den vil alike vel om ikke lenge være den beste Spill CPUen grunnet at spill vil få multithreading støtte om ikke lenge, og noen spill har det allerede. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Så lenge Windows er slik det er, så går ikke alt like smooth alltid uansett hvilken prosessor du har. Har selv en X2 4400+ @ 2.5 Ghz og 2GB RAM. Fra før hadde jeg en FX-55 og jeg merker ikke så stor forskjell! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå