simenss Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hei, Jeg har nettopp byttet server, og nå vil pluttselig ikke opplastingsscriptene mine virke Jeg har et skjema med et felt der brukeren kan velge et bilde fra PC'n sin. Dette felte kalles "bilde". Når denne filen sendes til et PHP-script skal f.eks. navnet på filen ligge i variablen $bilde_name, men alle $bilde_x - variablen er NULL. Hva har skjedd? Endret 25. september 2005 av simenss Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hei, Jeg har nettopp byttet server, og nå vil pluttselig ikke opplastingsscriptene mine virke Jeg har et skjema med et felt der brukeren kan velge et bilde fra PC'n sin. Dette felte kalles "bilde". Når denne filen sendes til et PHP-script skal f.eks. navnet på filen ligge i variablen $bilde_name, men alle $bilde_x - variablen er NULL. Hva har skjedd? Hva slags type "form " bruker du? legg til dette i <form> : enctype="multipart/form-data" Fila som lastet opp ligger da i $_FILES["name"] En annen feil kan være at du har gått over fra en server med safemode off til en med safemode on. Det betyr feks at globals ikke funker. Du kan ikke hente postvariabel "bla", med variablen $bla, men du må bruke $_POST["bla"]. Endret 25. september 2005 av Axentrix Lenke til kommentar
simenss Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Ja, fant ut av det. Hadde mistanke om hva det var Må bruke $_FILES['bilde'] og ikke $bilde, slik jeg gjore før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå