P-in-P Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jepp som det sies så skulle jeg hatt en vinklet AGP slot forlenger! Jeg skal kanskje lage en stue-pc og da blir det kortet som er der nå litt i høyeste laget så å ha fått den til å ligge nedover langs med hovedkortet hadde vært å foretrekke! Noen som vet om? Det hadde egenlig vært best om det hadde bare vært en han og hun AGP kontakt med ledninger gående imellom så en hadde fått litt mer frihet! Noen som vet hvor en kan få tak i slikt? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Et lowprofile kort duger ikke? AKIRA Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Jo, selvfølgelig ville det, det, men en del av vitsen var å bruke gamle komponenter så jeg kunne spare noen kroner Må bruke litt på kjøling og jeg har allerede da sprengt budsjettet mitt... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Mener bestemt å ha sett en slik kobling et sted, men i farten så husker jeg ikke hvor. Så vet du i allefall at det er mulig å få tak i. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Så nå forresten at det selges lattligt billige små skjermkort Men, for å forrandre spørsmålet litt da; Hva trengs for at en stue-pc skal kunne kjøre AVI/DivX glatt og fint? Edit: Ville dette dekket behovet? Endret 25. september 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Mener bestemt å ha sett en slik kobling et sted, men i farten så husker jeg ikke hvor. Så vet du i allefall at det er mulig å få tak i. Ja jeg har sett det før jeg også, var forsåvidt en tråd om det samme for en stund siden, men å søke etter noe på HW.no er skjelden enkelt Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Heter AGP Riser det du skal ha. Søk litt rundt. Fant PCI og PCI-E på Komplett, men ikke for AGP. Rart de ikke har det siden det har for PCI-E Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Faktisk usikker på hva som ville bli minste specs for kjøre DivX, Xvid osv men er jo avhengi av endel faktorer f.eks. hvor effektivt gfx er til avlaste cpu, riktig gamle grafikkort (som ikke var Ati ), støttet jo ingen form for hw decompression som er verdt snakke om, men om du har et forholdsvis nytt gfx av nvidia/ati så skulle jeg gjette p3/amd på rundt 600MHz og opp skulle være ok, dog det oppsettet skulle ikke klare av HDTV format om man da ikke anskaffer kort som decoder all output i HW - eks. Sigma Designs 'Xcard' som støtter opp til og med HDTV format i mpeg1/2, divx o.l., da skulle sikkert en amd/intel basert maskin på 200MHz klare av avspillingen, og det uten hensyn til hvilket gfx du kjører på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå