Stigma Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Når smerten i hånden din fosvinner etter to uker uten å bruke data'en =) Mer seriøst, så om du har mistanker om det, så snakk med din fastlege. Musesyke er ikke spesielt utbredt, og i de tilfeller det eksisterer, så er det som regel grunnet helt vanvittig dårlige arbeidsposisjoner. -Stigma Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Nå er det noen år siden jeg hadde det, men smerter oppover armen husker jeg i alle fall, hver gang jeg satte meg ned for å bruke datamaskinen. Men også tidvis innimellom når jeg skulle bruke armen til andre ting også der arbeidsposisjonen liknet litt på det å sitte for maskinen. Jeg hadde vel kanskje ikke utviklet "musesyke" helt, men var i alle fall ikke langt ifra. For meg hjalp det veldig å skaffe en trackball, og bruke denne så mye som mulig istedet for vanlig mus (trackball funker dårlig til actionspill og grafikkprogrammer o.l. der raskhet og presisjon, gjerne i kombinasjon, er viktig). Lenke til kommentar
fredster Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Tro du meg. det kjenner du GODT ! Spesielt på undersiden av armen og i området rundt albuen. Det blir med det som med spørsmålet om hvorvidt melken er sur eller ikke Det er viktig å tøye godt ut for å unngå å få det. Hold armen rett ut fra kroppen med håndflaten ned. Knytt neven og gjør den motsatte bevegelsen av å gi gass på en MC. Dvs. få knytte-neven ned mot gulvet ved å KUN benytte håndleddet. Håper du skjønner hvordan jeg mener.... litt vanskelig å forklare på en annen måte. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Flyttet fra Annet om Hardware Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Musesyke forekommer vel kun på trange pulter hvor albuen eller underarmen ikke har støtte (alt untatt hånden og eventuelt håndleddet henger i luften). Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Det fordel å bytte arm av og til, man lærer fort å bruke venstra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå