el_cash Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 hvis jeg har forstått deg riktig, så kan det beste være å legge xp på din gamle 10 gb disk. da formaterer du denne, helst uten den andre tilkoblet (bare napp ut kabelen), og installerer windows på nytt. siden denne gamle disken kun kan stå som master (utifra hva du sier om manglende jumpere) så burde dette være piece of cake. når dette er gjort kobler du til den nye disken. sett denne som slave eller cable select, alt ettersom hvilken ide-kabel du kobler den til. etter installasjon av xp og alle apps og innstillinger så kan du jo ghoste c-disken og legge image på d-disken (eller hva du setter som stasjonsnavnet på den nye 250gb-disken). dermed er det grisekjapt å "formatere" disken neste gang dette trengs. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 western digital 200og en annen 250 som var på tilbud på psdata. Det er den på 250 jeg har 2x jumpers til. Men nå er jeg i gang med å formatere, så vet ikke hva som skjer. Men skal styre med dette helt til jeg får vekk alle irriterende windowsmapper fra gamle tider ; / WD diskene har kun en jumper for master med slave(begge) og uten jumper som singel/master alene... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Takk for det! Men nå er det neste problem... Er der man velger partisjon når man installerer windows. Der kan man se : 1970780 MB Harddisk på blablbalblalbla Uten Partisjoner 197 BG 238473 MB Harddisk på blablblalblablablabl C: Partisjon 1 [NTFS] 20003 MB ( 19937 MB ledig ) D: Partisjon 2 [Warez] [NTFS] 218462 MB ( 38806 MB ledig ) Hvorfor kan jeg ikke installere på C:? Kommer bare opp følgende For å installere windows XP på den valgte partisjonen må installasjonsprogrammet skrive noen oppstartsfiler på følgende disk : 190780 MB Harddisk - Denne harddisken innehider imidlertid ingen Windows XP-kompatibel partisjon. Gå tilbake til skjermbildet for partisjonsvalg og oppratt en windows xp-kompatibel partisjon på disketten nevn ovenfor. Slett en eksisteerende partisjon og opprett en ny hvis det ikke ledig plass på disken. Hva nå da? ;/ SUKK Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 western digital 200og en annen 250 som var på tilbud på psdata. Det er den på 250 jeg har 2x jumpers til. Men nå er jeg i gang med å formatere, så vet ikke hva som skjer. Men skal styre med dette helt til jeg får vekk alle irriterende windowsmapper fra gamle tider ; / WD diskene har kun en jumper for master med slave(begge) og uten jumper som singel/master alene... Skrev ikke at den andre er WD. Her er den på 250 : https://www.psdata.no/ps.asp?IT=101879 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Takk for det! Men nå er det neste problem... Er der man velger partisjon når man installerer windows. Der kan man se : 1970780 MB Harddisk på blablbalblalbla Uten Partisjoner 197 BG 238473 MB Harddisk på blablblalblablablabl C: Partisjon 1 [NTFS] 20003 MB ( 19937 MB ledig ) D: Partisjon 2 [Warez] [NTFS] 218462 MB ( 38806 MB ledig ) Hvorfor kan jeg ikke installere på C:? Kommer bare opp følgende For å installere windows XP på den valgte partisjonen må installasjonsprogrammet skrive noen oppstartsfiler på følgende disk : 190780 MB Harddisk - Denne harddisken innehider imidlertid ingen Windows XP-kompatibel partisjon. Gå tilbake til skjermbildet for partisjonsvalg og oppratt en windows xp-kompatibel partisjon på disketten nevn ovenfor. Slett en eksisteerende partisjon og opprett en ny hvis det ikke ledig plass på disken. Hva nå da? ;/ SUKK Du bør nok opprette en partisjon på ca. 20-25GB som C: på den nye disken og formatere etterpå.. Som de andre sier, plukk ut den gamle disken med info, sett den nye disken som master alene, dvs. uten jumpere og installer XP med SP1 (minimium) Vel done ! Sett den andre(gamle) disken inn som slave og hoveddisken(C:) som master...(jumpere) Endret 5. oktober 2005 av jarmo Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 slett c-disken, opprett den på nytt med ntfs-formatering, og prøv å installér xp på nytt der. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 gjør som jarmo sier, det er det beste og letteste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå