Gå til innhold

IDE til SATA via GHOST

Anbefalte innlegg

Jeg skal heller bruke min SATA 200Gb til primærdisk, og min 200Gb IDE disk til backup siden SATA disken er raskere.

Vet at der skal være en SATA driver inni installasjonen ved SATA disk,

så jeg ønsker tips om hva jeg bør gjøre når jeg skal ghoste IDE disken over til SATA disken for å få systemet til å starte.

Kent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
S-ATA-driveren ligger vel inne i installasjonen som er på IDE-disken? Jeg tror ikke det sakl bli noe problem og gjøre det.

Nei man legger ikke inn noen SATA driver når man installerer på en IDE disk, den legges inn i starten av installasjonen når det gjøres på en SATA disk. Driveren følger med hovedkortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98123897187934

Så lenge sata-disken fungerer i eksisterende Windows vil kopiering fra ide->sata fungere. Eneste du skal være klar over er konfigurasjon av boot.ini.

I tillegg må du endre aktiv boot-kontroller i bios.

Lenke til kommentar
Så lenge sata-disken fungerer i eksisterende Windows vil kopiering fra ide->sata fungere. Eneste du skal være klar over er konfigurasjon av boot.ini.

I tillegg må du endre aktiv boot-kontroller i bios.

Tror du har rett i det med boot.ini....nå har jeg ghostet, og det ser greit ut...bortsett fra at den "gamle" C: disken er aktiv, mens den "nye" C: disken(foreløpig "H:") er systempartisjon, slik at maskinen er avhengig av at begge disse partisjonene for å starte.

Nå har jeg ikke redigert i boot.ini siden jeg drev å tukla med NT 4.0, sånn at jeg er interessert i tips her.......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...