Gjakmarrja Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Skal lage et program som skal kunne holder informasjon, text og bilder. Det blir lagret ut i fra dato.. til en fil som er kryptert, noen peiling kordan eg skal gjøre det? Alt i samme fil liksom, som database. Dagbok program Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du kan jo kan hende benytte en PropertyBag for formålet. Da behøver du ikke gjøre annet enn følgende for å lagre informasjonen: Public Function LoadProp(sFile As String) As PropertyBag Dim bData, Free As Long ' Create a new, fresh propertybag Set LoadProp = New PropertyBag ' Hent ledig filnummer Free = FreeFile ' Åpne eksisterende fil Open sFile For Binary As #Free ' Alloker streng ReDim bData(1 To LOF(Free)) ' Last inn data Get #Free, , bData Close #Free ' Initialiser klasse LoadProp.Contents = bData End Function Public Sub SaveData(sFile As String, Data As PropertyBag) ' Hent ledig filnummer Free = FreeFile ' Husk å slette fil slik at vi overskriver eksisterende data If Dir(sFile) <> "" Then Kill sFile End If ' Lagre resulterende fil Open sFile For Binary As #Free Put #Free, , Data.Contents Close #Free End Sub For å lagre bilder og tekst fyller du opp en PropertyBag via WriteProperty, mens det motsatte kan oppnås ved å åpne en fil via LoadProp og avlese den resulterende PropertyBag'en via ReadProperty. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Tøft... forresten er koden laget i vb.net eller 6.0? Skal se på det, holder på med en appdev 24cd`rs video tutorial i vb.net og er bare kommet til nr. 9! Også skal jeg ta en titt på det objecte du nevnte... nytt for meg Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Tøft... forresten er koden laget i vb.net eller 6.0? Du spesifiserte jo ikke hvorvidt du benyttet VB6 eller VB.net, hvilket fikk meg til å anta førstnevnte. Dersom du skal ha noe slikt til VB.net, kan det kanskje være verd å vurdere å bruke en Access-database eller liknende. Da kan du oppnå noenlunde det samme, ofte med bedre ytelse. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Tøft... forresten er koden laget i vb.net eller 6.0? Du spesifiserte jo ikke hvorvidt du benyttet VB6 eller VB.net, hvilket fikk meg til å anta førstnevnte. Dersom du skal ha noe slikt til VB.net, kan det kanskje være verd å vurdere å bruke en Access-database eller liknende. Da kan du oppnå noenlunde det samme, ofte med bedre ytelse. Ikke dumt anntatt der nei... har tenkt på å bruke access, men hvordan funker det då? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Det gagner å søke på google. Jeg fant blant annet dette via denne søkestrengen. Endret 26. september 2005 av aadnk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå