Gå til innhold

Gsmart mini2 avi konvertering..?

Anbefalte innlegg

Sitter her med mitt nye Mustek Gsmart mini2 kamera. Har tatt et par filmer med dette nå, og kunne tenkt meg og sende noen av disse filmene til andre.

Mitt spørsmål er da som følger: Hvordan kan jeg få formatert disse filmene til et avi format, eller et annet kjennt fil format slik at det vil være mulig å se disse filmene på andre datamaskiner..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe programmer for å overføre filmen til pc'n ?

Skaff deg Adobe Premiere, eller Pinnacle Studio 7. To fine programmer.

Hvis du har XP eller Win2k så finnes det noe i windows som heter Windows Movie Maker, men da får du filene lagret i *.WMV. Men det går enda ann å se på filmen på pc'n, tar lite plass men også litt dårligere kvalitet..

Lenke til kommentar

Har Win XP, det som fulgte med kameraet er avi, man kan kun spilles av på maskiner som har gsmart mini2 programvaren. Fikk Adobe Premiere i dag. Holder på og sette meg inn i dette nå. Windows Movie maker er fint til og filme med gjennom usb! Men litt stress og få det inn i Premiere etter som det er noe som ikke støtta helt i det programmet. Husker ikke hva det var helt, men var mye som måtte gjøres før det kunne legges inn i premiere..

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette går, men det skulle jeg tro, har ikke prøvd det siden jeg ikke har fått mitt firewire kort. Og jeg vet bare hvordan vi gjør det med firewire kort. Men uansett...

I Adobe Premiere går du på File>Capture>Movie Capture

Tror du kan ta inn filmen da, og så kan du lagre i AVI. Men **** det tar mye plass.. :razz:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dv device-beskjeden kommer når du ikke kan kontrollere avspilleren, den du tar opp video fra til pc. Tror jeg..men hvorfor skal du det da? Premiere har jo ikke støtte for sånt lite dritt.

Bare overføre videofilen til pc'en gjennom mustek sitt eget program. Deretter legger du bare til filen i premiere, istedet for capture..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...