Nemesis86 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har begynt å sette opp ett Norsk musikkforum.. Siden går ut på at man kan diskutere alt mulig innenfor musikk.. (Innenfor norsk lov da) Men vil gjerne ha siden som en portal... Men har ikke peiling på hvordan man lager en portal Noen som har litt ekstra tid til overs og kan hjelpe en stakkars liten noob? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har du satt opp forumet? Hvis du er helt "noob" så er ikke det å lage en portal fra scrath noe for deg. Det krever mye arbeid. How-ever! Det finnes andre ferdigløsninger som er veldig gode. Du kan til og med enkelt lage ditt eget design. Feks er Drupal (htp://drupal.org) midt i blinken. Her får du både en portal og et forum, der brukere kan logge seg inn hvor som helst på sida di og fobli pålogget. Ta en titt på demoen deres, eller registrer deg Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Jeg annbefaler "mambo" og "simpel machin forum"... Bruker dette på www.elsiden.com . Enda jeg ikke er "ekspert" så får jeg det til. Behøver ikke å være proff i php, html, mysql etc. men det er en fordel... Endret 25. september 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Her er den foreløbige siden.. http://stian.web.surftown.nu er altså bare ett forum enda... Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kunne prøvd phpnuke, alt i ett. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kunne prøvd phpnuke, alt i ett. Det er noe jeg fraråder da det finne haugevis av bedre løsninger. Som feks å bruke MKPortal siden han allerde har lagt inn et IPB-forum. MKPortal støtter IPB v 1.3.x Lenke til kommentar
nree Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg annbefaler "mambo" og "simpel machin forum"... Bruker dette på www.elsiden.com. OT: Fetteren min som har oversatt forumet ditt har subdomene hos simplemachines.no siden fetteren min eiger siden.. ( http://goggen.simplemachines.no ) Sikkert ikke så mange som synst dette var så interessant, menmen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå