Pepsi Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Vurderer å kjøpe meg en mobil fra Expansys, men er dette et seriøst firma? Kan man forvente å få varen man betaler for? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Varene på expansys er uten moms, og sendes fra utlandet. Dermed må du legge til 25% moms på vareprisen og frakten, pluss et tollgebyr på oppmot 120,- for det firmaet som tollklarerer varen i norge (posten, ups, dhl osv). Men ja, du får varen du betaler for, og de er seriøse . Lenke til kommentar
Pepsi Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Varene på expansys er uten moms, og sendes fra utlandet. Dermed må du legge til 25% moms på vareprisen og frakten, pluss et tollgebyr på oppmot 120,- for det firmaet som tollklarerer varen i norge (posten, ups, dhl osv). Men ja, du får varen du betaler for, og de er seriøse . ok, takker for svar. Det er ikke toll på mobiler, så tollgebyr slipper jeg. Har sjekket det opp Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Nei, men et fortollingsgebyr må du fortsatt betale. Tror ikke helt du skjønner hva Alastor mente. Men hvis du f.eks hadde klarert den selv så hadde du spart noen få kroner. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Varene på expansys er uten moms, og sendes fra utlandet. Dermed må du legge til 25% moms på vareprisen og frakten, pluss et tollgebyr på oppmot 120,- for det firmaet som tollklarerer varen i norge (posten, ups, dhl osv). Men ja, du får varen du betaler for, og de er seriøse . ok, takker for svar. Det er ikke toll på mobiler, så tollgebyr slipper jeg. Har sjekket det opp Gebyret dekker kostnadene til den instansen som tollklarerer varen, altså sjekker hva verdien på varen er og ordner slik at du får betalt moms. Dette er ikke "toll" i seg selv som det feks er på klær, men et gebyr for å få varen klarert inn i norge. EDIT: Og MOMS på 25% får du uansett, dette er noe helt annet enn toll. Endret 26. september 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå