jaymz Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Jeg har en amd athlon xp-a 1700mhz prosessor. Kan jeg kjøle denne med kun kjøleribbe, eller må jeg bruke vifte på den? Pcen står på stua, og bråker vel mye. Jeg vil ha den så stille som mulig slik at den kan kjøre dc++ uten at den lager lyd. Takker for svar. Mvh Trond Endret 25. september 2005 av jaymz Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 vurdert vannkjørling? Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Vet veldig lite om vannkjøling, men det høres dyrt ut. Jeg har tenkt å bruke veldig lite penger på dette. Skal kjøpe ny pc før jul, og den blir nok en bærbar skrivebordserstatter. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har en amd athlon xp-a 1700mhz prosessor. Kan jeg kjøle denne med kun kjøleribbe, eller må jeg bruke vifte på den? Pcen står på stua, og bråker vel mye. Jeg vil ha den så stille som mulig slik at den kan kjøre dc++ uten at den lager lyd. Takker for svar. Mvh Trond Tror nok ikje du skal prøve med bare kjøleribbe, då vil det kanskje begynne å lukte svidd etter ei stund. Har vært med å sett når man har glemt å koble strømmen til CPU-vifte med samme CPU, og dette gikk da ikke bra. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Da blir det en tur til Datakjeden i morgen. Noen tips til en billig og bra vifte til socket a? Gjerne en til grafikkortet også (sappire radeon 9600) Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Denne CPU-vifta kan jeg bare si positive ting om, meget stille! For skjermkortet kan du bruke denne. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Det ble denne: AC, CPU Cooler socket A, Copper silent 2L http://www.datakjeden.no/default.asp?bID=4 Er enda ikke montert. Litt redd for å knekke noe, når jeg skal fjerne den gamle Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kjørte en 2500+ Barton på en Thermalrigth SLK900. Hadde ingen vifte på den og maks temp lå på ca. 52 grader hvis jeg ikke huske feil. Super kjøleribbe, men koster deretter.. Det du kan gjøre er å klokke ned prosessoren, du trenger da ikke mye cpu kraft for å kjøre dc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå