Gå til innhold

Bærbar som kartmaskin

hermine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det er mulig.

Men det betyr ikke at det er mulig på samtlige bærbare som er laget, var borti en som hadde en strømknapp som kuttet strømmen til skjermen når d lukket den.

På de aller fleste bærbare er dette mulig, men som oftest må ofte innom skjerminnstillingene og/eller strømsparingsinnstilingene til windows og kansje i bios alt etter som bios type.

Ellers pass på at du har maskinen stående stødig om bord i båten da hardisken lett kan gå i knas ved høy skjø og dunk :)

Lenke til kommentar

ok, takk for svar. Kan du gi meg en liten veiledning på hvordan jeg går fram for å ordne dette dersom jeg må i bios?

Hva ser jeg etter dersom jeg vil finne ut av om denne pc har det jeg er på utkikk etter? litt teit å ta med hjem for å prøve... :blush:

har tenkt litt på denne:

FSC Amilo A1645G 15.4" WXGA, Sempron 3300+,2x256MB,80GB,DVD±RW,WLAN,XPH

(http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310609&cks=SER)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan bios type det er i den maskinen, men se etter power saving, eller lignende :)

Edig:

Ellers kan du jo sende en e-post til butikken å spørre dem :)

Alle maskiner med mulighet for dokingstasjon jeg har vært borti har denne muligheten.

Endret av krage83
Lenke til kommentar

Hvis du skal bruke den i båt ville jeg ha gått for en IBM, disse har kretskort som er motstandsdyktg mot korrosjon, i tillegg til at de er meget robuste.

Har selv god erfaring med de i båt. god skjerm har de også, hvis den skal brukes ute i solys.

Ellers sies det at compaq også har god motstandsdyktighet mot korrosjon, men har inntrykk av at IBM er en klasse over når det gjelder kvalitet.

IBM maskinene jeg har vert borti har man kunnet lukke igjen skjermen på også uten at de slår seg av.

Forrøvrig trenger du ikke det nyeste og råeste av en maskin for å kjøre kartprogrammer, de bruker meget lite resurser.

Lykke til!

Lenke til kommentar

I Control Panel/Power Options/Advanced kan man i de fleste laptoper konfigurere hva som skal skje naar man lukker igjen laptop'en - Standby/nothing. Gjett hvilken du vil velge? :-)

Hva med aa bruke en PDA istedenfor en laptop? Du faar touch-screen med paa kjoepet samt noe som er mere solid. Bruker selv en PDA med bluetooth GPS og Tom-Tom software og det er en kjempegod GPS loesning. Brukte en IBM i bilen som GPS tidligere. Det funka bra til den falt ned fra setet og plast-deler spruta over alt. Skjermen hang ikke helt fast etter det... IBM som skulle vare saa solid. Burde vel ha satsa paa en Panasonic Toughbook istedenfor.

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...