Gå til innhold

Nettopp startet med Java, men henger litt etter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips nr 1: Gjør noe med holdningen din, virker kjedelig sier du.... Det er ingen god start . Prøv heller å tenk på det som at nå skal du lære noe nytt, det kan bli spennende... :yes:

Tips nr 2: Du sier du sliter/klarer ikke en del av oppgavene.... Ikke vær redd for å si det høyt, be om hjelp (her, av forelesere, medstudenter osv)

Tips nr 3: øv, øv, øv (øving gir mester sies det).... Ikke gi deg før du har klart oppgavene du skal gjøre :-)

Lykke til!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk. Brukte ca. 40 min i senga på å gå igjennom det jeg skulle lært for 2 uker siden. Når jeg står opp skal jeg lese resten og gjøre litt oppgaver igjen, slik at jeg henger med de andre. Skal ihvertfall prøve så godt jeg kan.

Når begynner det egentlig å bli gøy?

Takk for tipsene. =)

Lenke til kommentar
Takk. Brukte ca. 40 min i senga på å gå igjennom det jeg skulle lært for 2 uker siden. Når jeg står opp skal jeg lese resten og gjøre litt oppgaver igjen, slik at jeg henger med de andre. Skal ihvertfall prøve så godt jeg kan.

Når begynner det egentlig å bli gøy?

Takk for tipsene. =)

Når det begynner å blir morro ? Vel det kommer ann på. For meg startet det å bli morro når jeg startet å gjøre oppgaver, og spesielt når jeg klarte å løse disse.

Noe jeg synes var verdifult var å forske å finne mer elegante løsninger på problemet etter at oppgaven var løst. Jeg forsøkte faktisk dette på en oppgave jeg hadde andre semesteret på bachelor graden min. Ganske utrolig hvor mange kodelinjer som var unødvendige :)

Lenke til kommentar

Motivasjon123:

En god programmerer har sjelden bedre dametrekk, men det er veldig gøy å progge når man først kan endel. Starten er alltid vanskelig, men det blir bare lettere og lettere. Ingen har det lett med å lære programmering i begynnelsen, men det eneste som hjelper er å prøve og feile. Ingen blir god i programmering ved å lese i bøker, man MÅ prøve det selv. Gjør oppgaver, eller lag egne små-programmer som du tenker ut selv.

Etterhvert når du blir flinkere så kan du ta ibruk andre morsomme biblioteker, og skrive dine egne spill f.eks. (Sjekk ut jmonkeyengine http://www.jmonkeyengine.com ). Selv om kommandolinje applikasjonene dine virker ufattelig kjipe nå, så kan du etterhvert skrive egne kule 3D spill (jmonkeyengine er et java-bibliotek på toppen av OpenGL). Jeg syns iallefall det er morsomt.

Lenke til kommentar

Heisann... Har selv nettopp begynt å lære java...Går på Bachelor i spillprogrammering ved NITH

.

Jeg hadde selv store problemer og lå langt bak i pensum helt til nå nylig.... Det jeg gjorde var å finne en i klassen som hadde litt roen, og fikk han til å hjelpe utover et par kvelder..... nå er alt mye bedre.......

annen ting er jeg leser alltid kapittelet i boken før forelesningen, slik at jeg har en viss peiling... da får jeg mye mer ut av undervisninger..

Det vil komme sakte men sikkert til deg også....

lykke til... :thumbup:

Lenke til kommentar

Vil tipse deg med å ikke gi opp håper. Programmering har en bratt læringskurve, men når man forstår tankegangen så går det plutselig opp et lys. Man forstår hvorfor ting er som de er, og forstår hvordan en kan utvikle seg videre. Hos noen kommer dette tidlig, hos andre senere. Men ikke gi opp!

Lenke til kommentar
Heisann... Har selv nettopp begynt å lære java...Går på Bachelor i spillprogrammering ved NITH

.

Jeg hadde selv  store problemer og lå langt bak i pensum helt til nå nylig.... Det jeg gjorde var å finne en i klassen som hadde litt roen, og fikk han til å hjelpe utover et par kvelder..... nå er alt mye bedre.......

annen ting er jeg leser alltid kapittelet i boken før forelesningen, slik at jeg har en viss peiling... da får jeg mye mer ut av undervisninger..

Det vil komme sakte men sikkert til deg også....

lykke til... :thumbup:

Har en merkelig følelse av at jeg vet kem du e :hmm:

Edit: Bekrefta :)

Endret av AssKicR
Lenke til kommentar
Heisann

Nettopp startet på Bachelor Informatikk. Føler jeg henger etter de andre i kurset, og sliter/klarer ikke en del oppgaver. Synes faget virket litt kjedelig, så jeg trenger litt oppmuntring av dere. Noen tips?

CombraM: du gå ikke tilfeldigvis på hio?

Lenke til kommentar

Går ikke Oslo, nei. Har en passeringstest i morgen som jeg er dårlig forberedt til, men etter testen er det en uke med "fri" hvor jeg får tid til å ta igjen det jeg sliter med. Skal bli deilig. Some noen sa i tråden; det å lese kapittelet før forelesningen er smart. Skal begynne med det.

Ellers takk for god respons.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...