klomp1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hallais... Har en lang tid nå opplevd en høy elektronisk lyd fra pc'n, og har trodd det har vært CPU, siden den av og til er ganske klokket... Men i dag satt jeg den ned til stock fordi jeg ikke meker noen forskjell i spill uansett pga mitt svake skjermkort.. Uansett, så gikk jeg inn i ATI tray tools, for å se om jeg fant noen artifacts med ny kjøling (henger en 80mms vifte og blåser luft mot gpu, som får frisk luft fra utsiden gjennom et hull), hadde nemlig 1-2 artifacts etter 2-4 sek. før jeg satt inn 80mms vifta... Og med engang jeg trykka på "show 3d renderer" kom den lyden som har plaget meg! Nå mye høyere siden jeg nå har et hull til 80mm's vifta i nærheten... Da gikk det seff opp et lys for meg, og jeg skrudde av 3d render vinduet og lyden stoppet... For sikkerhetsskyld testet jeg CPUmark99, og ingen lyd kom.. Må altså være GPU... Hva i alle dager er den lyden? Er det skade pga klokking? (Stock speeds er: 500/300) Edit: leif... Endret 25. september 2005 av klomp1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå