Gå til innhold

Bestille iPod fra USA?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at med dagens valutakurser kommer 4 GB-versjonen på 1600 kroner :dribble: - er det mulig å bestille iPod fra USA, og hva vil toll utgjøre?

Når jeg trykte Check Out på apple.com (USA) hadde jeg ikke mulighet til å velge adresse i Norge...

Ikke noe toll, kun 25% mva.

Det er mulig Apple ikke sender ut av USA.

Du kan registrere deg hos www.magnum.no og få en addr i USA som kan sende varene til. Magnum frakter så varene hjem og fortoller dem.

Lenke til kommentar
Kan vel kanskje nevnes at Komplett har 6gb utgaven av ipod mini til 1995,- på ukens tilbud nå  :D

Da forsvinner kanskje litt av vitsen å betale 1600 for en i USA + evt mva, toll, frakt osv?

-Cefwyn-

Antar cefwyn snakker om Ipod NANO, ikke MINI. Hvem vil vel ha en harddiskbasert spiller med så lite diskplass (ipod MINI) når man kan få minnebasert med nesten samme lagringskapasitet, men som i tillegg kan jogges med osv? Og fargeskjerm og alt... ? :D

Endret av akerb
Lenke til kommentar
Det greieste (og som regel billigste) du kan gjøre er å ta en tur innom ebay.com og kjøpe derifra. Finn en seriøs selger og du får nesten garantert ikke problemer hverken med å få den eller betale mva...Bare be dem sende som gift ;)

Mva må nok betales uansett med mindre verdien skrives ned . Dette med å sende som gift funker stort sett bare på brev.

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Det greieste (og som regel billigste) du kan gjøre er å ta en tur innom ebay.com og kjøpe derifra. Finn en seriøs selger og du får nesten garantert ikke problemer hverken med å få den eller betale mva...Bare be dem sende som gift ;)

Mva må nok betales uansett med mindre verdien skrives ned . Dette med å sende som gift funker stort sett bare på brev.

Mvh

Rune

Pakker merket med gift og lav verdi pleier nesten alltid å gå igjennom. Fått ganske store og dyre ting merket som gift, 20$ fra ebay... Omtrent aldri vært noe problem hos posten. Har forøvrig nesten 100 handler fra ebay bak meg så jeg baserer dette utelukkende på egene erfaringer.

Lenke til kommentar

For at gift merking skal hjelpe er det noen regler som gjelder:

1. Pakken må gå fra privatperson til privatperson (eller det må se sånn ut).

2. Innholdets verdi må være under 1000 kroner, som oftest er det greit om verdien som står på er under 1000 kroner, men tollvesnet kan kreve dokumentasjon på det.

3. Det må ikke være alkohol eller tobakk i pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...