Gå til innhold

Får ikke tilgang til attachment i Outlook

Anbefalte innlegg

Meldingen som står på mailen er:

This mail has extra line breaks. To remove, click here.

Outlook blocked access to the following potentially unsafe attachment: xxxxxxx.exe

Når jeg klikker der det står at jeg skal klikke så skjer nesten ingenting. Ingen mer tilgang til filen. Jeg TRENGER den filen!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er nokk Outlook som blokkerer tilgangen til vedlegget. Eneste måten jeg selv har klart å ordne det på til nå er å eksportere e-mailen over i outlook express og åpne den der.

Outlook blokkerer filer f.eks exe, mdb osv. sikkert fordi de kan inneholde virus ...

Lenke til kommentar

Det er nok Outlook som har sperret tilgangen til filen og det kan desverre ikke endres for den eposten der, tror at den bare har slettet den automatisk fra serveren.

Husker for øyeblikket ikke hvor man endrer på det men det er en instilling der man kan endre på de "sikkerhetsreglene" Outlook bruker for slike filer. Er vel lett å finne ut av ved å gjøre et søk på "unsafe attachments" i hjelp'en til Outlook.

Har forresten selv hatt det samme problemet og eneste løsningen som funket for meg var å få filen tilsendt som en .zip fil. Bruker helst P2P for å laste ned slike filer.

Lykke til!

Har Nokia'en i tekannen, musen er satt i bur(m.løpehjul) og tastaturet er vannavkjølt :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Bugs_Bergen på 2002-08-16 02:48 ]

Lenke til kommentar

Joda, N_M_V har rett. ved å bruke dette programmet kan du oppheve en del restriksjoner som MS har lagt inn i Outlook for å beskytte oss brukere.

Programmet gir deg muligheter til å velge bort og legge til filtyper som skal, skal ikke blokkeres.

En annen måte å få igjenom en fil som blir blokkert, er å be avsender zippe den. Zip filer blir ikke blokkert ettersom de ikke er program/script filer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 01:35, ZerBox skrev:

Meldingen som står på mailen er:

This mail has extra line breaks. To remove, click here.

Outlook blocked access to the following potentially unsafe attachment: xxxxxxx.exe

Når jeg klikker der det står at jeg skal klikke så skjer nesten ingenting. Ingen mer tilgang til filen. Jeg TRENGER den filen!!

Hvis det er office 2000 sp <et eller annet> så er det noe dritt å få tilgang på vedleggene, mens i office XP så er det en registry nøkkel du kan sette hvor du spesifiserer hvilke extensions f.eks .exe som outlook skal la de få se...

Ta det mellom de stiplede linjene og kopier og lim inn i et tomt tekst dokument (med notepad) og lagre som <whatever>.reg og dobbeltklikk på denne filen etterpå for å legge inn i registry...

-----------------------

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice10.0OutlookSecurity]

"Level1Remove"=".exe"

------------------------

Ønsker du å "åpne" for andre filtyper så legger du de til bak .exe adskilt med ;

Lenke til kommentar

MS har et stort problem.... Nemlig å veie sikkerhet opp mot brukervennlighet... Har du lastet ned alle oppdateringene til Office blir nesten alt ubrukelig! (Det eneste sikre er nemlig å ikke motta noe som helst! :smile:)

Velg å lagre filen først, kjør deretter en viruscan (om du er paranoid! :smile:) og åpne filen i et valgt program....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...