Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter at den frøys.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Medion pc med:

AMD Athlon 64 3400+ Cpu

1 GB DDR Ram

Nvidia geForce 5500

Via VT8327 motherboard

Jeg forlot maskinen på for å sove litt, etter ca 2 timer kom jeg tilbake til en sort skjerm.

ikke unormalt ettersom den slår eg av etter en stund, problemet var at jeg ikke fikk tilbake bildet og merket at NumLock ikke lot seg slå av.

Jeg tenkte at den sikkert bare hadde låst seg, og slo av stømbryteren bak og på igjen etter en liten stund.. men, viften blåste for fullt og lysene tlyste i nettverkskortet og kortleseren for MMC/SD/C.F kort... ikke noe mer skjedde, helt sort skjerm og ikke noe mer.

Skjermen benytter ejg nå på en annen maskin så den er ok (tilfelle noen lurte) Kan det være CPUen som har kræsjet? har noen noen andre forklaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om det kan ha vært lynnedslag. Kjenner du lukt?

Har du sjekket at skjermkabelen er riktig tilkoblet?

Du kan prøve clear cmos; ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder (maskinen må være avslått) før du setter det inn igjen, slå på maskinen og velg "setup defaults" i BIOS (om du får skjermbilde.)

Lenke til kommentar
Sjekk om det kan ha vært lynnedslag. Kjenner du lukt?

Har du sjekket at skjermkabelen er riktig tilkoblet?

Du kan prøve clear cmos; ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekunder (maskinen må være avslått) før du setter det inn igjen, slå på maskinen og velg "setup defaults" i BIOS (om du får skjermbilde.)

Å ta ut bateriet hjalp desverre ikke.

Har prøvd 2 skjermkabler, begge virker, begge er riktig festet, men ettersom det ikke engang er pip i maskinen når den starter så tviler ejg på at det er noe men kablene/kortet.

Endret av Kjell_78
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...