Gå til innhold

Jackie Chan vs Jet Li

^fmj

Anbefalte innlegg

Jet Li og Jet Lee er to vestifiserte/filmbransje-måter å skrive navnet på samme person på. Hans opprinnelige navn skrives vanligvis Lian Jie Li med vestlige bokstaver.

I så fall så jeg en utrolig dårlig kampscene med "Lian Li" her om dagen. Vet ikke hva filmen heter, men han sloss mot en kis med langt hår, som i tillegg hadde et snodig gæver som skjøt en slags stråler som gikk gjennom alt. Uansett, i kampscenen deres så alt latterlig usannsynlig ut pga. den alt for høye farten og lave anstrengelsen deres.

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er litt off-topic, men min absolutte favoritt innen martial arts nå er Tony Jaa. Har du sett Ong Bak, så forstår du hva jeg mener. De tingene den mannen klarer er helt sykt. Sitter med et stort flir om munnen hver gang jeg ser Ong Bak.

Da kan du glede deg til Tom Yum Goong kommer. Har sett traileren her, vannvittig bra saker fra Tony Jaa! TYG har mange fellestrekk med Ong Bak, med bl.a samme regissør (Prachya Pinkaew) og "sidekick" (Petchtai Wongkamlao, han spilte Humlae/George i Ong Bak).

On Topic: Personlig synes jeg de to er like gode på hver sine felt, Jackie i (action)komedier (New Police Story viser derimot at at han takler drama godt også) og Jet Li i rene actionfilmer (selv om jeg likte prestasjonen hans i Unleashed/Danny the Dog meget godt). Mine favorittfilmer med disse to, når man ser på kampsportegenskapene alene, er The Legend Of The Drunken Master (siste kampen mellom Jackie og Ken Lo er en av mine absolutte favoritter) og Fist of Legend (filmen er knallrå tvers gjennom, denne filmen alene vant min respekt for Jet Li).

Lenke til kommentar

Chuck Norris er faen meg lam. Han har ett ansiktsuttrykk, null acting-skillz, og det eneste han bruker i Texas Ranger er rundspark, rundspark, og atter rundspark. Jeg spytter på talentløse tapere av hans kaliber!

Jackie 4tw! :thumbup:

Endret av Vt-iversen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jackie er best underholdning for meg,,alt som skjer ser så naturlig ut og er troverdig, men med overdreven bruk av vaiere så ser det bare dumt ut.

Fist of legend er den beste jet li filmen jeg har sett.

I ett intervju blei jet li spurt hvem som var best av han og jackie.

Svaret var: I don`t know, but I do know that fiighting is not the solution only a part of the problem.

Sikkert ikke 100% riktig sitat men,

Er mange bra filmer av jackie, de beste er de kinesiske.

Jeg vil anbefale en film der sammo har hovedrolla.

http://imdb.com/title/tt0086605/

Den er..så dum så tåpelig og fryktelig artig :D

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Jackie Chan har de beste filmene, her er et dusin som jeg ennå husker som meget gode:

Snake in the Eagle's Shadow (1978)

Drunken Master (1978)

The Young Master (1980)

Project A, Pirate Patrol (1983)

Wheels on Meals (1984)

Police Story (1985)

Armour of God (1986)

Project A, Part II (1987)

Police Story 2 (1988)

3 brothers (1988)

Police Story 3 (1992)

Drunken Master II (1994)

Av de nyere er det masse dårlig, men noen har visse scener som "redder" filmen. New Police Story er grei, men savner humoren...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...