AleksanderA Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg ny pc, og vil selv si at jeg kan noe om data. Til gjengjeld har jeg ikke peiling på klokking. Med std vifta som følger med cpu'en, er prossesoren klokkevennlig? Og hvor mye kan jeg klokke den til? På forhånd, takk for all hjelp ! (: Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Ja, den er klokkevennlig! Jeg har lest at prosessoren 3000+ kan i ekstreme tilfeller med abnormal kjøling nå hastighet på over 3 Ghz. Med kjøleren som følger med, og det at du har en 3200+, bør du kunne hente noe iallefall, men ikke noe voldsomt. Hvis du klokker 15% høyere enn normal hastighet, har du fortsatt et garantert stabilt system, men du kan gå mye høyere. Noen sier at en må stille ned HT Frequency til 4, hvis maskinen ikke starter når du har klokket den opp. Endret 25. september 2005 av anth Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 jada... 3200+ er klokkevennlig.. bare pass på at det er helst venice eller winchester.... kjører min venice på 2,6 ghz... ved 2,7 er den vanskelig å starte opp... dette regnes vel som et midt på treet resultat, men mange får den ikke opp i mer enn 2,3 heller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå