Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hakk i filmen og treg overføring med ny harddisk

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har DFI lanparty til Socket A - På dette hovedkortet er det bare en sata kontakt. og den har jeg brukt hele tiden. trengte nå mer plass så jeg kjøpte en "Maxtor 250 gb IDE"

Når jeg enderlig fikk den til å funke så merket jeg at alle filmer på dataen hakker når jeg ser på dem , sammen med lyden.. Dette gir jo ikke mening..? hakk i filmen etter ny harddisk? det er ikke bare filmer fra den nye harddisken heller. fra den andre også...

Åssen kan dette ha seg?

Stusser også litt over overføringen.. når jeg skal flytte filer fra den gamle disken til den nye så tok en fil på 443730 kb 20 min å flytte?

Skal det ta så lang tid!?

Takker for svar :thumbup::)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står på... var ikke det. noen andre som har forslag :?

Edit:

Skal det ikke gå fortere?

Og hvor skal jumperen stå i når det er den eneste enheten som er koblet til IDE kabelen? jeg tok i slave ( sto slave = no jumper ) men når jeg tenker meg om. skal den stå i master ? men sette på boote fra den gamle disken med sata?

eller har ikke dette noe å si? (harddisken funker jo)

Endret av eplee
Lenke til kommentar
Det står på... var ikke det. noen andre som har forslag :?

Edit:

Skal det ikke gå fortere?

Og hvor skal jumperen stå i når det er den eneste enheten som er koblet til  IDE kabelen? jeg tok i slave ( sto slave = no jumper ) men når jeg tenker meg om. skal den stå i master ? men sette på boote fra den gamle disken med sata?

eller har ikke dette noe å si? (harddisken funker jo)

Joda, det skal gå mye fortere!

Jumperen kan du godt sette til master om den ikke står i samme kabel som cd rommen, siden den andre disken din er en s-ata disk. Om du hadde hatt to IDE disker så måtte en stått som slave og den andre som master. S-ata disker styres ikke av jumpere. Er ikke sikker på om det vil ha innvirkning på hastigheten, men rett skal være rett.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...