sarpegutten Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hallo, jeg har fått veldig vondt i øynene i det siste av CRT skjerm, så nå tenkte jeg at jeg burde gå over til LCD, Men jeg er avhening av gaming (spiller ca fra 15.45 til 22.00 hverdag), så den LCD skjermen kan ikke ha etterslep i spill ect eller noen form for lagg, Noen her som vet om den type perfekte gaming skjermen? Takk for alle svar Lenke til kommentar
Olos1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Anbefaler Samsung 930 BF . Har den selv og den funker utmerket i spill ikke lagt merke til noe etterslep. Prisguide Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Ville heller ha godt for en med TCO03, de er mer behagelige mot øyet, og mer grundig testet! Endret 25. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Benq FP937s+ er også knall. Merker nesten ikke etterslep på den, og jeg er meget oppmerksom på etterslep. Fra 15.45 til 22.00? Har du fryktelig lite å gjøre med fritiden din? Lenke til kommentar
sarpegutten Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Benq FP937s+ er også knall. Merker nesten ikke etterslep på den, og jeg er meget oppmerksom på etterslep. Fra 15.45 til 22.00? Har du fryktelig lite å gjøre med fritiden din? Jeg er game-o-holic, men takk for de skjermene skal ta en titt jeg Lenke til kommentar
Olos1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Nei er det Heineoen igjen som stadig maser om Tco 03. Endret 26. september 2005 av Olos1 Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er det feilinformering ute å går? I fleste (alle?) tilfeller er det ikke mer enn fargen på rammen rundt LCD panelet som avgjør, ikke sant? Sort=TCO99, sølv=03. Tar jeg feil her, eller er noen ute på bærtur? Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Er det feilinformering ute å går? I fleste (alle?) tilfeller er det ikke mer enn fargen på rammen rundt LCD panelet som avgjør, ikke sant? Sort=TCO99, sølv=03. Tar jeg feil her, eller er noen ute på bærtur? Oftest stemmer det. Men hvis det ikke finnes en grå/lys versjon av en skjerm, kan en jo ikke vite om den ville fått 03-sertifisering. Det er også ikke helt uten grunn at svarte rammer ikke godtas for 03, mindre kontrast mellom ramme og bilde er en god ting. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 TCO'03 Displays är den fjärde generationen av kvalitets- och miljömärkningsstandard från TCO Development. Det är en standard som omfattar bildskärmar av katodstråletyp, (CRT) och platta skärmar (FPD). En bildskärm som är certifierad enligt TCO'03 Displays garanterar en bra bildkvalitet med utmärkt färgåtergivning. Skärmen är ett bra miljöval eftersom den klarar TCO Developments höga krav gällande spridning av miljöfarliga ämnen vid tillverkning och återvinning. Den har låg energiförbrukning och är säker att använda. För att en produkt skall certifieras enligt TCO'03 Displays måste den uppfylla ett stort antal kriterier inom områdena ergonomi, emission, energi och ekologi. Läs mer under Bildskärmar till vänster. http://www.tcodevelopment.com/pls/nvp/Docu...?CID=776&MID=45 Er nok ikke bare fargen nei! Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Neineinei, det var ikke det jeg mente Det jeg mente var at differansen, forskjellen, ofte bare var rammefargen. Eksempler: Eizo Eizo 19" LCD L768ASK TCO-99 black Eizo 19" LCD L768AS TCO-03 grey Samme på L788, L797, samt widescreen modellen S1910, L551 17", L568, M1700. Samsung Samsung 19" LCD Syncmaster 910T TCO03 Skjerm, Dual, Silver Samsung 19" LCD Syncmaster 910T TCO99 Skjerm, Black Iiyama Iiyama ProLite H540S-B black, "TCO-99" ProLite H540S-W hvit, TCO-03 NEC Nec 21" LCD MultiSync 2180UX hvit/sølv, TCO-03 Nec 21" LCD MultiSync 2180UX+BK, samme skjerm til 12500kr, TCO-99 etc. etc. etc. Endret 27. september 2005 av Boye Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det er i hovedsak fargen ja... Men leser du mitt inlegg så kan du ikke være garantert at Tco 99 skjermen er like ergonomisk og kvalitets sikret som en som er Tco 03 godkjent! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 TCO 99 og TCO 03 er to forskjellige godkjenninskriterier, MEN Når ein har same modell som er både TCO 99 (svart) og TCO-03 (lys) så tilfrestiller den svarte alle TCO 03-krava med untak av kontrast mellom bildeflate og ramme. Men eg gjer oppmerksom på at krava er iforhold til kontor og kontorbelysning. Dermed kan ein svart skjerm vere bedre der det er mørk i rommet. Ein modell som ikkje finnes i lys må ein nesten anta ikkje godkjenner TCO03 på fleire punkt enn ramme/bildeflate-kontrasten. Rett og slett fordi dei største produsentene leverer nesten alle modellene i to farger. Ein som berre leverer i svart har dermed ikkje modeller for bedriftsmarkedet (der TCO-krava er utforma frå) Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 NEC 17" LCD MultiSync 1770NX er òg eit alternativ, kjempegod skjerm. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ta Eizo ColorEdge CG220. En LCD skjerm til ...30000kr? Denne selges kun i sort, som LaCie photon20visionII skjermene samt DELL, og har tilsynelatende ingen TCO markering (verken 99 og 03). Ærlig talt ville jeg ikke tenkt så mye på TCO "rating" når jeg kjøpte en LCD skjerm. Det er LCD - flimmerfritt, med X antall andre sertifiseringer. Alt er bedre enn CRT, skjønt LCD stråler de også (det må de jo, ellers hadde alt vært sort?) og det er kanskje der problemet er? Likevel, skulle jeg basert mitt skjermkjøp på TCO standard hadde jeg aldri hatt LaCie skjermene jeg har nå. Og de har ergonomi, fargesprut, lavt strømbruk, lette i vekt, stabilt bilde. Tror jeg gir meg her, dere får ha det morsomt Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) En grå skjerm burde være det beste da, siden den er midt i mellom hvit og svart med tco 03! Passer både for masse lys og lite... Endret 28. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 28. september 2005 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Dermed kan ein svart skjerm vere bedre der det er mørk i rommet. Det kan jeg ikke tenke meg. Grått burde fungere fint i alle lysforhold helt ned til stummende mørke. Det er tross alt kontrast mellom bilde og ramme som er bekymringen, og bildet vil jo som oftest lyse en del. Selv på F117 Stealth Fighter, som er ment til å flys i nattemørke, er egentlig ikke svart en optimal farge. Men bevares, har du lyst på en svart skjerm... Endret 28. september 2005 av EasyRaider Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 30. september 2005 Del Skrevet 30. september 2005 Men bevares, har du lyst på en svart skjerm... Så bare kjøp det, men ha det i bakhodet at du snart kanskje må gå til innkjøp av nye briller. Kanskje litt overdrivi da… *lol* Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 litt off topic; er Eizo skjermene gode? Har sett på Komplett så selger de en 17" til 2000... Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 16 ms :-/ Tror jeg heller går for den til 1500kr hos Rema 1000 Lenke til kommentar
drugis Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 kor stor skal skjermen vere, og kor stort budskett har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå