Gå til innhold

Defragment. Noe av det verste jeg har sett.

Anbefalte innlegg

Se her.

Jeg fikk frysninger på nakken. Lurte på om jeg skulle poste i Humor, men siden kompisen min trengte hjelp angående denne HD'en, så...

Kan noen si hva den feilmeldingen sier? Og event. si hva som skal gjøres?

Den .js filen is used by another program, og vil helst unngå å kjøre bootdisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke feilmeldingen var _så_ ulogisk.

Uansett, prøv å slett alle midlertidige internett-filer i Internet Explorer.

Hvis ikke det hjelper, gå inn og slett filene i mappen med de midlertidige internett-filene (deriblant problem-filen) manuelt.

Prøv å defragmentere på nytt.

Regner med du ikke har noe IE vindu oppe?

Start evt. maskinen på nytt og prøv og slett filene hvis du ikke får det til på første forsøk.

Lenke til kommentar

feilen med defraggen til windows er at den gjør minimalt med optimalisering av disken.

Det eneste den gjør er å dytte alle data først på disken.

Diskeeper finner filene som blir mye (sist) brukt, og optimaliserer i forhold til dette.

Den kan også kjøre mens du gjør andre ting uten å klage over at innholdet på disken ble forandret.

Dette er et defragprogram beregnet for å kjøre på servere.

Lenke til kommentar

Defragmentering i nyere utgaver av Windows (XP iallfall) er vel forbedret slik at programmer som kjøres ofte legges mest hensiktsmessig, samt at filer som er delt opp legges sammen/i rekkefølge.

Men tidligere var det vel slik at defragmenteringen bare "ryddet" litt ja.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-16 01:07, viggo skrev:

Defraggen til windows er en vits!

Prøv et annet defrag program.

F.eks. Diskeeper som du finner her:

Gratis å prøve i noen dager.

Vet du virkelig hva du snakker om her?

Defrag programmet til Win2000 og Diskkeeper er så og si det samme, det er bare GUI'et som er anderledes. Istedet for å utvikle et defragmenterings verktøy selv (NT4.0 hadde det jo ikke innebygd), så kjøpte MS rettighetene til Diskkeeper fra Execsoft og implementerte det i Win2000.

Lenke til kommentar

#1: Det er ikke min maskin. En kompis som trengte hjelp, men som ikke er hw.no person... (du vet... :razz:)

#2: Den går ikke tregt. (Den brukes egentlig bare til kabal, og litt lame surfing. + MSN da, men det er jo standard nå til dags.

3#: Utseendet på windowsen er vel delvis pga at det er et GIF. Ikke jpg, så colorene ble litt stygge. Men ja, det blå, røde themet til win2k er ufattelig stygt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...