en mann Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Se her. Jeg fikk frysninger på nakken. Lurte på om jeg skulle poste i Humor, men siden kompisen min trengte hjelp angående denne HD'en, så... Kan noen si hva den feilmeldingen sier? Og event. si hva som skal gjøres? Den .js filen is used by another program, og vil helst unngå å kjøre bootdisk. Lenke til kommentar
president Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Synes ikke feilmeldingen var _så_ ulogisk. Uansett, prøv å slett alle midlertidige internett-filer i Internet Explorer. Hvis ikke det hjelper, gå inn og slett filene i mappen med de midlertidige internett-filene (deriblant problem-filen) manuelt. Prøv å defragmentere på nytt. Regner med du ikke har noe IE vindu oppe? Start evt. maskinen på nytt og prøv og slett filene hvis du ikke får det til på første forsøk. Lenke til kommentar
viggo Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Defraggen til windows er en vits! Prøv et annet defrag program. F.eks. Diskeeper som du finner her: http://www.execsoft.com/diskeeper/diskeeper.asp Gratis å prøve i noen dager. Lenke til kommentar
en mann Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Jeg har aldri hatt problemer på min egen maskin med Windows sin defragger. Selv om jeg hadde 2% ledig plass og 3000 fragmenter på en film. Tror du virkelig det er feilen? Lenke til kommentar
viggo Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 feilen med defraggen til windows er at den gjør minimalt med optimalisering av disken. Det eneste den gjør er å dytte alle data først på disken. Diskeeper finner filene som blir mye (sist) brukt, og optimaliserer i forhold til dette. Den kan også kjøre mens du gjør andre ting uten å klage over at innholdet på disken ble forandret. Dette er et defragprogram beregnet for å kjøre på servere. Lenke til kommentar
president Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Defragmentering i nyere utgaver av Windows (XP iallfall) er vel forbedret slik at programmer som kjøres ofte legges mest hensiktsmessig, samt at filer som er delt opp legges sammen/i rekkefølge. Men tidligere var det vel slik at defragmenteringen bare "ryddet" litt ja. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Win95/98/SE/ME så kunne man ikke bli ferdig med defragmentering hvis man hadde for mange programmer kjørende i bakgrunnen, i Win2k og WinXP så virker det bare fint. Iallefall hos meg :smile: Lenke til kommentar
PzYkO Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Kan nesten se ut som om det kan være ett virus i den javascript filen, sjekket maskinen for virus med en oppdatert scanner? For hvis det er virus, så vil ikke de la seg bli flyttet på av en defragger. D.W Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Kjør diskopprydding => Hak av alle alternativene => Trykk, ctrl+alt+del og avslutt flest mulig progs som mulig => Kjør defrag!!! Det har hjulpet for meg i liknende feil... Lenke til kommentar
Snask Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 01:07, viggo skrev:Defraggen til windows er en vits!Prøv et annet defrag program.F.eks. Diskeeper som du finner her: http://www.execsoft.com/diskeeper/diskeeper.aspGratis å prøve i noen dager. Defraggen i 2k/xp er basert på diskeeper. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Dette skyldes nok en suspekt js-fil ja! Slike javascript filer kan "plantes" på maskina di ved å surfe innom div. lugubre web-sider. Som nevnt lenger opp her, skaff deg en oppdatert antivirus! Lenke til kommentar
en mann Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 Den .js filen er proppet med virus sikkert ja. Takk for all hjelp. Jeg skal ha den maskinen ryddet IDAG!!!!!!!!! Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 01:07, viggo skrev:Defraggen til windows er en vits!Prøv et annet defrag program.F.eks. Diskeeper som du finner her: http://www.execsoft.com/diskeeper/diskeeper.aspGratis å prøve i noen dager. Vet du virkelig hva du snakker om her? Defrag programmet til Win2000 og Diskkeeper er så og si det samme, det er bare GUI'et som er anderledes. Istedet for å utvikle et defragmenterings verktøy selv (NT4.0 hadde det jo ikke innebygd), så kjøpte MS rettighetene til Diskkeeper fra Execsoft og implementerte det i Win2000. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Du bør frigjøre litt plass på disken. 6% er alt for lite og sikkert hovedårsaken til at det går veldig tregt. Hvis du har problemer med defrag etter å ha ryddet litt, kan du starte opp i sikkerhetsmodus og se om defrag vil fungere bedre der. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 16. august 2002 Del Skrevet 16. august 2002 Quote: Den 2002-08-16 00:56, en mann skrev:Se her. Dette har temmelig lite å gjøre med emnet, men: Fysj for et utseende på windows! Lenke til kommentar
en mann Skrevet 16. august 2002 Forfatter Del Skrevet 16. august 2002 #1: Det er ikke min maskin. En kompis som trengte hjelp, men som ikke er hw.no person... (du vet... :razz:) #2: Den går ikke tregt. (Den brukes egentlig bare til kabal, og litt lame surfing. + MSN da, men det er jo standard nå til dags. 3#: Utseendet på windowsen er vel delvis pga at det er et GIF. Ikke jpg, så colorene ble litt stygge. Men ja, det blå, røde themet til win2k er ufattelig stygt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå