Gå til innhold

Mangler pinner i Floppy kontrolleren [AVSLUTTET]

vi er lost

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at PCen ikke starter opp. Etter at jeg så i floppy porten så jeg at det mangler 3 pinner, de står som en "L". Det er et MSI k7 T Turbo Rev 3. Det er 4 Diagnostic LED's på hovedkortet som biser at det er en feil med den, men jeg har ikke hatt noen floppydisk koblet til på flere måneder. Har heller ikke mulighet til å koble til noen floppydisk.

Er det mulig at det er disse pinnene som gjør at den ikke vilstarte opp??

CPUen ble ødelagt under feilsøkingen så jeg kan ikke feilsøke mer

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis problemet oppsto i fbm. at pinnene ble bøyd, så kan vel skaden sitte lengre ned i godset, evt. at det er kontakt mellom pinnene. Er stasjon A disablet i Bios, så virker det usannsynlig at formen på pinnene skal være grunnen til problemet.

Med litt pirk og håndlag så går det an å rett slike pinner med nebbtang. Kan du beskrive nærmere hvordan oppstarten feiler?

Lenke til kommentar

Viftene starter opp med nå jeg slår på maskinen med knappen foran, deretter kommer det noen lyder (de har alltid vært der og da har den funket fint, og det er de same lydene som alltid har vært der) deretter går den gjennom en selvtest og 4 led blinker litt forskjellig før de stopper da viser de at Floppycable might be damaged or floppy controller might be damaged.

Skjermen reagerer aldri. Jeg har resatt BIOS så jeg regner med at floppyen er blitt enablet i BIOS.

EDIT: Pinnene er helt vekke så det kan bli litt vanskelig å få de fram igjen :innocent:

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar
EDIT: Pinnene er helt vekke så det kan bli litt vanskelig å få de fram igjen :innocent:

Da ble jeg litt skeptisk til om det er mulig å få igang det kortet igjen. Foreslår å skrive det på kontoen for "hærverk&overfall på egen eiendom" ;) og oppgrader maskina evt. med et billig og sprekere 'demo-kort' til socketA.

Lenke til kommentar

Har lagt ved et bilde i tilfelle det er meningen at de ikke skal være der (har ikke sett at jeg har de).

Men hvis jeg leser koden andre veien står det "Assign resource to all ISA"

Men jeg forstår ikke hva dette kan bety...

De røde prikkene viser hvor det mangler.

post-24-1127758653_thumb.jpg

Endret av vi er lost
Lenke til kommentar
Har lagt ved et bilde i tilfelle det er meningen at de ikke skal være der (har ikke sett at jeg har de).

...De røde prikkene viser hvor det mangler.

Fant fram et kassert kort (svidd av lynnedslag - MSI 865pe Neo2). De 3 pinnene du har markert på bildet mangler også på dette kortet.

Derfor er årsaken til problemet hos deg _ikke_ direkte forbundet med noen skade på pinnene slik du meldte ...ser det ut til.

edit: oops, jeg brukte litt tid på dette, i mellomtiden kom ny melding fra deg - har du løst problemet?

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Bare glem det, prosessoren ble litt heit etter at en skrue kom på ville veier. Så av jord er du kommet..

Det holder ikke!

Pinnene var ikke L-formet, men borte... Du setter folk i sving og redigerer første post etter at saken er løst

Dette innlegget har blitt redigert av vi er lost, 26/09/2005 : 20:54

Det er selvsagt for dårlig med bare 'glem det'... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...