Globe789 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Kjøpte mæg nettopp nye deler: Intel Pentium 4 630 3.0GHz socket, LGA775,2mb,emb64T,Boxed m\vifte In-Win C720 Midi Tower ATX Kabinett med 350W Power Crucial DDR2 PC 4200 512MB Sapphire Radeon X700 256MB DDR ASUS P5LD2, I945, Socket-775, ATX,Sata2,DDR2,PCI-Ex 16 Deler jeg hadde fra før: WDC 200GB IDE ATA/100 8MBcache 7000RPM Så til problemet..... Da jeg hadde satt alt sammen å skrudde på pc'n, så alt fint ut, Den fant hardisken i Bios og alt. Men, etter den har gått gjennom minne kotrollen, ide kontroll og alt det der, så like før det skal til å komme opp XP loadingen så kommer det fram et lite glimt av en blå skjerm med noe tekst på(Kanskje halvt sekund) så RESTARTER den seg selv!! Har gått over alt men finner ikke feilen, jeg vet at d ikke er HD, og strøm forsyningen har jeg testet i en annen maskin så den funker også Så jeg prøvde å installere XP på nytt på hardisken under oppstarten, det ser ut å fungere, men etter den har lastet inn en del filer Fra XP CD'n så kommer opp den samme blå skjærmen som kommer fram like før den restarter seg selv. Der står det at handlingen måtte stoppes for å forhindre feil på maskin varen ellr lignende.... så d er tydelig noe som ikke stemmer! Kan det være hoved kortet som har gått sundt??? Hva skal jeg gjøre?!?! noen som har noen gode tips!?? Er kjipt å ikke få prøvd maskinen en gang, må bruke den gamle, å den er så treiiiig! Har noen vært bortig lignende!?? Endret 25. september 2005 av Globe789 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Jeg har vært borti lignende. Da var det cpuen som var feil. Lenke til kommentar
Globe789 Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 mener du, at det er feil CPU til det hoved kortet?? ellr at det er en produksjons feil Burde jeg prøve en annen CPU?? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 mener du, at det er feil CPU til det hoved kortet??ellr at det er en produksjons feil Burde jeg prøve en annen CPU?? Jeg siktet til produksjonsfeil ja. Har du mulighet, så prøv en annen cpu. Lenke til kommentar
Globe789 Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 oki, da må jeg få lånt meg en...... Takk får hjelpen får håpe at d er det som er feilen da, så slipper jeg å speklulere lenger Lenke til kommentar
Globe789 Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 men, kom på en ting til nå.... Jeg klarte å komme inn på en annen harddisk med Windows 98 på i Sikker het modus. gikk ikke på vanlig, men kom iallefall inn på windows!! Kan d fortsatt være CPU da? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 men, kom på en ting til nå....Jeg klarte å komme inn på en annen harddisk med Windows 98 på i Sikker het modus. gikk ikke på vanlig, men kom iallefall inn på windows!! Kan d fortsatt være CPU da? Ja det kan være det, men jeg er ikke sikker. Det fins millioner av potensielle problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå