Gå til innhold

Problemer med Java i Windows

Anbefalte innlegg

Har installert det utallige ganger med forskjellige versjoner av Java Runtime Environment, samme feilen får jeg hver gang. Java-vinduer er blanke, og tekst ser ut til å komme helt tilfeldig. F.eks som her når jeg prøver å aksesserere java fra kontrollpanelet i windows.

Har ATI 9800XT skjermkort

Så på nettet at det kan ha noe med buggy drivere og FSAA å gjøre. Noen som vet mer?

post-104-1127658042_thumb.png

Endret av HeRbie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsåvidt sett det samme, men mitt tilfelle er helt spesiellt.

Bruker en remote control som heter Proxy (Funk Software). Det fungerte bra før, men så oppgraderte jeg for å fixe en bug og da fikk jeg dette problemet. Alle Java paneler er grå, akkurat slik som du viser.

Innholdet kan vises når jeg kobler opp remote, men med en gang jeg begynner å jobbe så forsvinner innholdet, og jeg må reconnecte for å se det igjen.

Har ikke lagt noe arbeid i å finne ut av dette, siden jeg bruker det så sjelden. Men det er faktisk noe spesiellt med Java paneler, lurer på hva.

Lenke til kommentar

Feilen har ingenting med hardware å gjøre, det er en feil i Java, siden JRE er det eneste programmet du får dette i.

Java har hatt masse feil opp igjenom tidene, det var noen som for noen år siden påpekte direkte design feil med hele greia, samt at Java sin GC gjorde en særdeles dårlig jobb. At det skjer sånne ting, overrasker meg ikke overhodet.

Lenke til kommentar

Jepp, prøvde det der med antialisasing og nyeste ATI drivere. Tuklet lenge rundt og prøvde å slå av alt som hadde med AA å gjøre, til jeg skiftet selve Direct3D profilen, så plutselig lyste alle java-vinduene opp som et juletre. Ikke nok med det, da kunne jeg endre profilen tilbake til den jeg brukte da problemet var der, med AA/AF og hele pakka. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...