Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

har usikret trådløst nett. hvordan sikre!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passordet på endel wlanrutere er også lett å hente ut. Har naboen det rette utstyret og kunnskapen så er det lite som kan gjøres for å stoppe virkelige nysgjerrige naboer.

To ting kan gjøres mot slike folk. 1. slå ned sendestyrken på wlanroutern vis det er mulighet for det. 2. slå av wlanroutern når den ikke er i bruk.

Men skjult ssid, mac-filtrering og wep skulle stoppe de fleste.

edit: Litt omformuleringer. :whistle:

Endret av Grommers
Lenke til kommentar

min nabo har testa og slått på : mac-filtrering,skult ssid, og password på routern.

mac-filtrering tokk 20sek og finne mac hans siden han bruke emule, og 2min og starte opp pc'en med hans mac.

skult ssid tok liksom 10sek :=) (var faktisk k****t)

Finne password på 3com routern, og pppoe password/brukernavn tok meg liksom 10sek og finne :=) , han hadde ikke admin som password.

passord var faktisk 4bokstaver og 4tall :whistle:

en annen nabo har wep 128bit som tokk faktisk pc'en en natt og finne key'en(satt den på før jeg la meg). jeg har så dårlig signal at jeg får nesten ikke linka til den.

mitt tips er :

det beste er og slå på alt, og håpe at du ikke har meg eller noen datageeks som nabo. og slå ned signal styrken mest mulig.

Lenke til kommentar

Trådløst vil aldri bli 100% sikkert. Har man behov for denne sikkerheten, kjører man kabel selv om WPA2 gir rimelig sikkert nettverk.

Har selv kjørt WEP i flere år og har ennå ikke opplevd noen "uautorisert bruk". Har mulighet for WPA men synes at den stjeler for mye båndbredde for de pc'ene som har noe svakt signal fra før.

Nå er det stor forskjell på å surfe på et åpent nettverk og det å bryte seg inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...