Gå til innhold

Fahrenheit sinnsykt bra spill, dine meninger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns nå ikke det var så lett jeg da, særlig ikke uti spillet...

Scena på taket på slutten var bare genial! :w00t:

Ja, scenen på taket var konge. Bare litt usansynlig at det var tre observasjons helikoptere der, med ca 10 meters mellomrom.

Edit: noen som har hørt rykter om en oppfølger? Det sluttet jo slik at det bør være rom for en til episode som bygger på spillet.

Endret av Just_blank26
Lenke til kommentar

Har fått avsmak for Pek&Klikk spill etter å ha rundet av Post Mortem. Men skal ta en titt på det allikevell. Er jo så lite å velge på markedet akkurat nå. :p

EDIT: Oj prøvde demoen i dag og ble positivt overasket, var faktsi ganske bra til å være et pek&klikk spill. Skal nok innom den lokale spillesjappa i morgen :)

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Rundet av fullversjoen av spillet og likte det veldig godt, samt fant ut to av tre mulige slutter. Hva må man gjøre for å få tak i den tredje slutten, tape mot begge de bossene på slutten av spillet eller? :hmm: Og hvor kan man se hvor lang tide man har brukt på å rundet det av?

EDIT: Fant ut av slutt nr 3 også.

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Ble først veldig imponert. Fikk den gode filmfølelsen :) ...for så å bli irritert og forbannet på hele dritten. Noe som kunne blitt et kult spill har blitt til en kul fortelling med vanvittig irriterende sekvenser der du må styre karakterene selv. For det første er det ikke alltid lett å trykke i synkronisk takt på utvalgte knapper. Kontrollsystemet leder også mye av konsentrasjonen vekk fra spillet. Dette er ikke et spill der det handler om å bli fort ferdig. Det er handlingen og følelsen som står i fokus. Og den ødelegges av lite gjennomtenkte kameravinklinger og ett interessant men irriterende kontrollsystem.

Lenke til kommentar
Kontrollsystemet leder også mye av konsentrasjonen vekk fra spillet. Dette er ikke et spill der det handler om å bli fort ferdig. Det er handlingen og følelsen som står i fokus. Og den ødelegges av lite gjennomtenkte kameravinklinger og ett interessant men irriterende kontrollsystem.

må se meg enig i dette. Ble ganske så deppa etter jeg møtte noen slags insekter, fikk ikke fulgt med, ble bare å følge med på hvilke knapper jeg måtte trykke på.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt dette mye. Men jeg var hos en kamerat som hadde det og fikk se på han spille og prøve meg litt selv. Og det var kjempekult. Et realistisk spill, med masse smarte ting. Det virket kjempebra og vil spille det selv. Det var et spill man ikke fikk lyst å slå av, bare fortsette og fortsette å spille. Det som var så bra er at man spiller som alle hovedpersonene i spillet, noe jeg ikke har sett før.

Lenke til kommentar

Ekstremt bra spill.

Dessverre svakere ved andre gjennomspilling når du oppdager at du aldri hadde særlig kontroll over historien, bare en slags "illusjon av kontroll".

*spoilere*

Noen detaljer kan bli annerledes, et par dramatiske ting kan skje (eller ikk skje) - jeg reddet f.eks. ikke Markus fra "the Oracle" første gang jeg spilte, og da dukker han ikke opp blant "uteliggerne" - men i det store og hele er det meste likt. Jeg ønsket meg mer av spillet på dette området, men samtidig er det klart at det er begrenset hva en utvikler har tid og penger til.

Den interaktive sex-scenen var rar, men kan ikke si jeg ble grovt fornærmet. Likte faktisk tog-scenen dårligere (tenker ikke på det "visuelle aspektet", som forsåvidt var interessant nok). Grunnen er at man aldri fikk se disse karakteren uvikle forholdet... det er tross alt et hav av forskjell mellom det å la tvilen komme noen til gode og "I love you". Dessuten hadde "min" Lucas ved første gjennomspilling planer med eksen og ble knust da hun døde ;).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har spilt noen timer og kommet til der executoren ringer deg i leiligheten og hiver inventaret mot deg. Pc'n hakke noe herlt forferdelig så det ende med at jeg døde. Greit nok. Jeg trykka 'continue from last save' og samme skjedde igjen så jeg valgte tilslutt 'stop' og restarta spillet.

Trykker selvfølgelig 'continue' og hva skjer da: Jeg våkner opp i senga i leligheten, døra stå på gløtt og kråka sitter i stua. Dvs: time/halvannens jobb borte?! Hva skjedde med savesa?!

Jeg gidder ikke spille alt det der på nytt, med en et eller annet sted må det ha vært lagret på et par timer..

Lenke til kommentar
Mozze: Bare spill, du. Spillet er uansett kort...

5148867[/snapback]

Men det får da være måte på hvor mange ganger man skal gjøre det samme..

Dessuten må det være mulig å spille et par timer her og et par timer der. Jeg kunne tross alt fortsette fra 'last saved' (eller hva det var), men ikke fra hovedmenyen og 'continue'. Something smells fishy..

Lenke til kommentar

Spillet ble faktisk bare lettere og lettere. Den siste halvdelen av historien gikk unna i en fei. Det er underholdende, men også irriterende. Det ble veldig fort forutsigbart og valgene du tar gjør ikke store endringer. Selv om jeg lurer litt på hva som hadde skjedd med Tyler om Carla sa "stay..? :D Uansett så er spillet så kort at jeg kan finne det ut på noen timer. Men jeg ble så glad da jeg var ferdig med det, fordi jeg var ferdig med det ;)

Endret av digitalplacebo
Lenke til kommentar

Det begynte enormt bra! Faktisk noe av det råeste jeg har sett når det kommer til historie og åpninger av spill på lang lang tid. Det ga virkelig mersmak etter første sekvensen og det synes nå jeg er uhyre sjeldent i spill idag.

Men så...avtok det mot midten av spillet på en måte. Historien introduserte for mye merkelige elementer, og etterhvert som det utviklet seg mistenkte jeg sterkt at de ikke kom til å klare å rulle opp alle trådene på en troverdig måte. Gjett om det var en overdrivelse =) Ta bort de velkjente elementene som mordet på begynnelsen og den depressive settingen som spillet blir markedsført under, så sitter du igjen med ...gjenlevende Aztekere, gigantiske energi roboter, absurde konspirasjons teorier og ren Matrix kopierte scener.

Det begynte så bra! Hvordan kunne det ende så forferdelig? Det er akkurat som at halveis så skjer det noe i utviklingen - kanskje en "bedreviter" som vet hva folk vil ha og sier "we need more robots, big robots!" og "more action! Matrix was popular right?".

Og derfor føler jeg meg også grundig lurt - jeg kjøpte et voksent adventure spill som viste bånd til settinger som Se7en og Saw og ligende, men fikk etterhvert servert en helt vill pokemon/powerrangers-suppe som gikk over alle grenser.

En 3/10 fra meg, og alle 3 poenga fra første 15min av spillet. Tenk om de kunne fortsatt i det sporet fra start, for et herlig spill det hadde vært =)

Endret av Ellusion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...