wewwen Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 en pentium 3ghz, twinmos, asus skjermkort,aopen PSU og Asus HK. Problemet er at skjermen vil ikke vise noe tegn på at pcen er slått på (bilde). har prøvd og bytte skjerm, skjermkort, PSU. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har du prøvd clear cmos? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Har du prøvd clear cmos? hva er det fornoe? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Har du prøvd clear cmos? hva er det fornoe? Det er nullstilling av BIOSen. Slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Har du prøvd clear cmos? hva er det fornoe? Det er nullstilling av BIOSen. Slå av pcen, ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen, start opp maskinen og velg "setup defaults" i BIOS. men broblemet er at jeg ikke kan se noe som helst! ikke en antydnig til bilde engang! Lenke til kommentar
GnX Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Og det betyr at det ikke kom noe bilde etter at du hadde cleara CMOS? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Og det betyr at det ikke kom noe bilde etter at du hadde cleara CMOS? ja, heller ikke før. Lenke til kommentar
GnX Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Ta ut minnebrikkene og start opp maskinen uten. Sjekk om det kommer Beep bodes. Gjør det ikke det, så er det mulig at hovedkortet er defekt... Starter viftene og virker det som om harddisken jobber som normalt? Lyser alle LEDs i front som de skal? Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Ta ut minnebrikkene og start opp maskinen uten. Sjekk om det kommer Beep bodes. Gjør det ikke det, så er det mulig at hovedkortet er defekt... Starter viftene og virker det som om harddisken jobber som normalt? Lyser alle LEDs i front som de skal? uten, så pipte det, vifter går. og alt ser ok ut. trodde det var skjermkortet, men etter 2 andre, så er jeg ganske sikker på at det ikke er det! Lenke til kommentar
Kjell_78 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 (endret) jeg har samme problemet, ikke noe vises på skjermen.... NB: min piper ikke uten RAM heller Endret 26. september 2005 av Kjell_78 Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Jeg har også samme problem. Har forsøkt følgende: Startet uten noe tilkoblet HK. Dvs minne cpu osv.. Satt inn en og en komponent. Forsøkt flere skjermkort. Forsøkt forskjellige minne brikker. Clear cmos. Kan det være noen "kortsluttning" i kabinettet? Altså med ledningene fra kabinett til front panel connector? For jeg får ikke lys i HDD lampen i kabinettet. (Om jeg ikke husker helt feil da...) Alt starter høres det ut som. Vifter, HD osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå