srbz Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Jeg har en gammel pc stående her som jeg muligens vil bruke til en lett filserver. Det har seg slik at det er et innebygget skjermkort i HK, som jeg for lenge siden har slettet driverne til. Dette medfører at jeg kun kan kjøre i 640*480 på 256 farger, og selv om den bare er ment å stå der stort sett hele tiden, hadde det vært en fordel å ha drivere installert, bl.a. for det visuelle når jeg er innpå den og styrer, også for å slippe diverse plagsomme problemer ved mangel på drivere. Problemet er at jeg ikke aner hva skjermkortet heter, men Everest home kan fortelle at HK heter Intel RU430HX. Google finner til meg bl.a. denne, men dersom det som står der er korrekt, så tolker jeg det som at det er 3 alternative skjermkort jeg kan ha. Jeg mener å huske navnet S3 ViRGE, men jeg er ikke sikker på om det er korrekt. (må bare legge til at jeg nettopp kjørte en test så nå er jeg ganske sikker på at det er riktig) Jeg gikk inn her, videre Integrated Graphics > Win98SE > Integrated Graphics (igjen) - link her, men så er jeg litt usikker på hva jeg skal velge. Jeg finner også noe her, som ser mer utfyllende ut, men jeg finner ikke noen av mine chipsets der. Everest home forteller at HK's Chipset er Nortbridge: Intel 82439HX TXC Southbridge: Intel 82371SB PIIX3 Under Display > PCI/AGP Video står det også S3 ViRGE/DX (86c375), hva nå det betyr. Noen som kan hjelpe med linker/info? Endret 25. september 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Whodaman!? Fant fungerende driver her, dersom det er noen som mangler drivere til S3 ViRGE DX 375/385 og ikke får lastet dem ned fra s3graphics.com, here you go Det var litt problemer under innstall med filer som manglet og "påkrevd cd", men det var bare å hoppe over filene, restarte, og vips fikk jeg tilbake oppløsningen og fargene edit: jeg brukte denne: http://ranger.s3graphics.com/swlib/375drv/w9534202.zip Endret 25. september 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå