OogaBooga Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Litt på siden, men når OK-baren er stengt så... En venn av meg trenger et analogt modem. Jeg fant et til ham på et loppemarked i dag. Men det mangler eliminator (strømforsyning ). Det mangler også merking av polaritet og voltstyrke som passer. Får jeg vite dette, kan jeg sikkert finne noe brukendes i sakene mine. Modemet ser slik ut: Forsiden Og under/merking: Under Har søkt på nettet, men finner ikke noe der. Er det noen som har noe slikt liggendes, og kan sjekke hva eliminatoren er merket med? Volt og polaritet (+/- innerst eller ytterst). Please... Endret 25. september 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Kan nå hvertfall med en gang si at + er innerst hvis støm inputen er rund med en "dings" ut i midten, vanskelig å si spenningen, men kan vel være at det står inni... hmmm ikke godt å si, men er uanz ikke verdens største operasjon å ta av coveret og sette det på igjen.... så vidt jeg kan se står det ikke noen produsent utenpå, kanskje like greit i og med at slike saker ofte blir lagd av en produsent og senere pakka inn i masse forskjellige covere... Men kan vel være at det står en produsent inni og da skal det vel være mulig å finne ut dette, med mindre produsenten er "Hop Mings vaser, vårruller og modem" Lenke til kommentar
OogaBooga Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Takk for svar. Det med + i midten tror også jeg at kan stemme. Men mener å ha sett det motsatte også. Hvis ikke jeg få noen konkrete tips, tar jeg sjangsen på å prøve med + i midten og starte på 6 volt. Det riktige er vel et sted mellom 6 og 12 V. Tok et bilde inni også, uten at det hjalp meg... Mailet firmaet Atech, men de kunne ikke hjelpe. Slik ser det ut inni: Innmat Ingen stor katastrofe om dette går til he..... Men alltid gøy å få ting til å funke Endret 27. september 2005 av OogaBooga Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 (endret) Det er jo ikke engang sikkert det er DC, tror usrobotics brukte AC24V på sine modem en stund... Edit:skriveleif Endret 27. september 2005 av Kahuna Lenke til kommentar
trillebår Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Det kan nok være at det er AC ja... ADSL modemet mitt har ac... hmmm Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Ser at likeretterbruene tåler 280V... Men AIC 1563CN, som sannsynligvis er en switchet spenningsregulator, tåler bare opp til 30 V. Dermed tror jeg du kan ta den nærmeste 9V Ac eller DC eliminatoren og plugge i! Kilde: http://www.elitesecurity.org/tema/110048 Lykke til! Henning Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 9VAC er en vanlig spenning på veldig mange analoge modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå