breiulf Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Har installert siste bios, v1.9, til mitt MSI Neo4 Platinum hovedkort. Rammen er OCZ 1024MB EL DDR Dual Channel Gold VX PC-3200 512MB x 2 (2-3-3-8) 400MHz På bios v.1.0 hadde jeg memory clock som var på 201 MHz men da jeg la inn v.1.5 fikk jeg en sinnsykt ustabil PC der memory clock stod på 167MHZ :/ Den ble ubrkelig på spill osv, hang seg lett opp... Bytta da tilbake til v.1.0 det nytta ikke å endre ram timings slik at det ble rett. Etter at jeg la inn v.1.9 fikk jeg denne memory clocken til 167 MHz igjen.. PC er stabil men går jeg glipp av mye kraft her nå eller? Spenning: 3.2 volt Timings CAS: 2 tRCD: 2 tRP: 2 tRAS: 8 Endrer jeg ram timings manuelt til (2 - 2 - 2 - 8) klarer ikke PC å starte opp Og så er spenningen på dette minnet 3.2V, men max i Biosen er 2.85V :| Har fremdeles ikke rukket å bytta ut PSUen (kun 360W) men regner med at dette ikke har mye å si... Noen tips? Endret 25. september 2005 av breiulf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå