Gå til innhold

Problem med m-audio lydkort

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt et lydkort som jeg skal bruke i en maskin med dette hovedkortet.

Men jeg opplever skurring og hakking når jeg spiller av lyd.. har blitt fortalt at dette antagelig skyldes problemer ved det interne lydkortet i hovedkortet.

Jeg trodde det eksterne lydkortet ikke skulle ha noen problemer med å overstyre dette.

Hva må jeg gjøre for å fikse dette?

edit: lydkortet jeg linker til er ikke eksakt det jeg har, det jeg har har betegnelsen 2496 istedenfor 192.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for å disable det integrerte lydkortet i BIOS. Hvis du har gjort det, er det muliggens en latency-sak - prøv å øke latency-verdien. Dette gjør du i mikseren til M-audio. Hvis ikke dette virker, kan du prøve å bytte PCI-spor, evt skaff en oppdatering av BIOS og drivere til lydkortet

Endret av radiated
Lenke til kommentar
Sørg for å disable det integrerte lydkortet i BIOS. Hvis du har gjort det, er det muliggens en latency-sak - prøv å øke latency-verdien. Dette gjør du i mikseren til M-audio. Hvis ikke dette virker, kan du prøve å bytte PCI-spor, evt skaff en oppdatering av BIOS og drivere til lydkortet

Takk for svar.

Er det en smal sak og disable det integrerte lydkortet i BIOS? Type hake av noe?

BIOS skal være oppdatert.. det samme med lydkort driverene.

Har forøvrig 1,5 GB RAM i dette oppsettet.

Endret av superreven
Lenke til kommentar

Det er ikke vanskelig. Trykk DEL, F2, eller hva nå din datamaskin ber deg om for å gå inn i BIOS under oppstart av maskina. Under menyen "Integrated Devices" (navnet og oppsettet varierer, jeg har aldri sett BIOS på ditt hovedkort) finner du forhåpentligvis muligheten for å deaktivere det integrerte lydkortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...