superreven Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Jeg har kjøpt et lydkort som jeg skal bruke i en maskin med dette hovedkortet. Men jeg opplever skurring og hakking når jeg spiller av lyd.. har blitt fortalt at dette antagelig skyldes problemer ved det interne lydkortet i hovedkortet. Jeg trodde det eksterne lydkortet ikke skulle ha noen problemer med å overstyre dette. Hva må jeg gjøre for å fikse dette? edit: lydkortet jeg linker til er ikke eksakt det jeg har, det jeg har har betegnelsen 2496 istedenfor 192. Endret 25. september 2005 av superreven Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Sørg for å disable det integrerte lydkortet i BIOS. Hvis du har gjort det, er det muliggens en latency-sak - prøv å øke latency-verdien. Dette gjør du i mikseren til M-audio. Hvis ikke dette virker, kan du prøve å bytte PCI-spor, evt skaff en oppdatering av BIOS og drivere til lydkortet Endret 25. september 2005 av radiated Lenke til kommentar
superreven Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Sørg for å disable det integrerte lydkortet i BIOS. Hvis du har gjort det, er det muliggens en latency-sak - prøv å øke latency-verdien. Dette gjør du i mikseren til M-audio. Hvis ikke dette virker, kan du prøve å bytte PCI-spor, evt skaff en oppdatering av BIOS og drivere til lydkortet Takk for svar. Er det en smal sak og disable det integrerte lydkortet i BIOS? Type hake av noe? BIOS skal være oppdatert.. det samme med lydkort driverene. Har forøvrig 1,5 GB RAM i dette oppsettet. Endret 25. september 2005 av superreven Lenke til kommentar
radiated Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Det er ikke vanskelig. Trykk DEL, F2, eller hva nå din datamaskin ber deg om for å gå inn i BIOS under oppstart av maskina. Under menyen "Integrated Devices" (navnet og oppsettet varierer, jeg har aldri sett BIOS på ditt hovedkort) finner du forhåpentligvis muligheten for å deaktivere det integrerte lydkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå