Eleventura Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Heisann. Jeg har kun en vifte i PC'en min. CPU'en holder 49-54 grader stortsett. Jeg prøvde å stille på vifte hastigheten i SpeedFan, men det var ingen reaksjon på viften. Det jeg lurer på er om det er for lite med en vifte? Kjører AMD Athlon 3000+ og der er det også en vifte, så jeg vet ikke helt... :S Er stortsett ganske ute og kjører når det gjelder kjøling og vifter osv... Takknemlig for all hjelp. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Bør nok kjøpe en til ja... Eller to, en som blåser inn luft og en som blåser ut... Blir ca 200 til sammen det! Edit: Leif Endret 25. september 2005 av DE1 Lenke til kommentar
Revox Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Ikke dumt å ha litt sirkulasjon i maskinen nei.. En vifte i front som suger inn og en vifte bak i tillegg til powersupply som blåser ut. Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) Hei. takk for svar. Fant ut at jeg faktisk har en vifte til, som riktignok ikke går... Noen ideer om hvordan jeg får den til å kjøre? Endret 25. september 2005 av Eleventura Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hei. takk for svar. Fant ut at jeg faktisk har en vifte til, som riktignok ikke går... Noen ideer om hvordan jeg fpr den til å kjøre? Koble den til :!: Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 hehe... såpass skjønte jeg, men hvordan kobles den til trenger jeg noe spesielt? Er som sagt ikke helt med når det gjelder vifter og styr.... Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Om det er en 3pins (hukjønn) kontakt i enden på ledningene på vifta, er det bare å finne en ledig utgang på hovedkortet. ( 3 pinner som står ut med en liten plastikkvegg bak ) Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 Oki. Får prøve det da... Takk for hjelp Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 25. september 2005 Forfatter Del Skrevet 25. september 2005 (endret) begge viftene kjører, men en ting: i Speedfan vises bare en vifte, og viften går ikke fortere eller senere selv om jeg øker eller senker hastigheten i programmet. Noen som opplever det samme? Endret 25. september 2005 av Eleventura Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Hovedkortet ditt har vel ikke støtte for hastighetsstyring av viftene. er ikke sikkert SpeedFan er rett konfigurert, eller så kan du prøve en annen vifteutgang til vifta. Ikke sikkert HK har støtte for hastighetsavlesning på alle utganger heller. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. september 2005 Del Skrevet 25. september 2005 Kjøp to vifter til og en viftestyring Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Har noen anbefalinger på vifter eller? Skal kjøpe ihvertfall en Og viftestyrer. Da blir det el grande party! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Hva slags kabinett har du? Forskjellige kabinett har plass til forskjellige størrelser/antall vifter.. Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 Har et Midi Tower M@trix kabinett Det har 2 vifte "utganger" Men den ene viften som står der er über fissen. Trenger noe litt mer kraftig for å redusere varme. Så bortsett fra strømforsynings viften er det lite å slå i bordet med Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 # Front: 1 st 80mm eller 120mm. # Bak: 2 st 80mm Er infoen jeg finner om det, er dette rett? Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 26. september 2005 Forfatter Del Skrevet 26. september 2005 (endret) Det er rett. Bortsett fra at mitt kabinett er svart! Mye fetere Uansett. Går for 2 nye vifter og en viftekontroll. Er det noen som har noen anbefalinger på noen vifter? De må passe med viftestyrer... Endret 26. september 2005 av Eleventura Lenke til kommentar
Bojah Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 du bør ha flere/raskere vifter inn enn ut, så du får overtrykk. har du støvfilter på viftene også vil du slippe støv, fordi alle endre hull og sprekker i kabinettet blåser da luft ut, så ingenting kommer inn utenom det gjennom viftene. Lenke til kommentar
Eleventura Skrevet 27. september 2005 Forfatter Del Skrevet 27. september 2005 Skal ha en som blåser inn luft og en som blåser ut... har en som blåser inn fra før av. Men hvilke vifter har dere gode erfaringer med? Vil helst holde et anstendig pris nivå Har sett på en Zalman vifte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303854&cks=PRL Er dette noe? Eller er det andre som har noe bedre? Vil helst ha denne viftestyringen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303859&cks=PLS Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Skal ha en som blåser inn luft og en som blåser ut... har en som blåser inn fra før av. Men hvilke vifter har dere gode erfaringer med? Vil helst holde et anstendig pris nivå Har sett på en Zalman vifte http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303854&cks=PRL Er dette noe? Eller er det andre som har noe bedre? Vil helst ha denne viftestyringen: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303859&cks=PLS Den ser god ut ja, synes den ser litt liten ut jeg da men Lenke til kommentar
Osse Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 hmm, 49- 50 C på en 3000 +, det var mye, mer en jeg klarer å få min winnie 3000 + til med å kjøre full load i en time. Jeg har et lite kabinett med dårlig termiske egenskaper Coolermaster ATC 1 Kabinettvifte - AC 80x80 mm som kjører på ca 1500 rpm Cpu kjøler AC silencer Ultra TC kjører på 1100 - 1400 rpm avhengig av load. Kabinettemp ligger på rundt 31-32 C Cpu på 33-34 c liten last Maks jeg har greid å få cpu temp opp i er 43 C, da ved å kjøre 100 load over 50 min. så for meg høres det mer ut som en dårlig / feilmontert cpu kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå